  • 1. Data: 2006-09-12 18:55:59
    Temat: smierc abonenta a rozwiazanie umowy o swiadczenie uslug tele2
    Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl>

    Witam,
    najpierw wyjaśnienie, pytanie na końcu:

    W lutym tego roku zmarł abonent, który podpisał umowę z tele2 na świadczenie
    usług w komunikacji międzymiastowej.
    W umowie zawarte było zastrzeżenie, że w ofercie promocyjnej przez
    12miesięcy nie można zrezygnować z usług.

    Po 10 miesiącach abonent zmarł, a wdowa poinformowała o tym TP (zmieniła
    abonenta linii tel.), a także zmieniła abonament na "socjalny", w którym to
    abonamencie nie można korzystać z usług konkurencyjnych wobec tepsy
    providerów.

    Tele2 przysłało fakturę z obciążeniem karą za niedotrzymanie umowy (100pln).

    Pytanie:
    Czy śmierć abonenta skutkuje automatycznym zerwaniem umowy? (wg samej umowy
    tele2 _może_ zerwać umowę wraz ze śmiercią abonenta).

    Z góry dziękuję.
    :::mg:::

  • 2. Data: 2006-09-12 20:51:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal Gwiazdowski wrote:

    > Pytanie:
    > Czy śmierć abonenta skutkuje automatycznym zerwaniem umowy?

    Oczywiście. Nie ma klienta - nie ma umowy.

    Należy jednak zawiadomić o tym zainteresowanych - czyli nie tylko TPSA
    ale też Tele2.

  • 3. Data: 2006-09-12 20:51:20
    Od: i...@w...pl

    Michal Gwiazdowski napisał(a):
    > Czy śmierć abonenta skutkuje automatycznym zerwaniem umowy? (wg samej umowy
    > tele2 _może_ zerwać umowę wraz ze śmiercią abonenta).
    W przypadku śmierci Abonenta nie ma miejsca zerwanie umowy, więc nie
    ma mowy o jakiejś karze, zresztą wobec kogo? Umowa po prostu
    automatycznie wygasa i już. Należy uregulować tylko ostatnią
    fakturę wystawioną przed śmiercią Abonenta, przesłać poleconym (a
    najlepiej doręczyć osobiście do Biura Obsługi Klienta lub innego
    punktu obsługi zawiadomienie o śmierci wraz z kserokopią aktu zgonu
    i kazać podstemplować kopię dla siebie!) i niczym więcej się w tej
    sprawie nie przejmować. Żadnych ewentualnych opłat karnych nie
    płaćcie.

  • 4. Data: 2006-09-12 21:32:19
    Od: "Michal Gwiazdowski" <mihiber@SKASUJ_TOwp.pl>

    > Oczywiście. Nie ma klienta - nie ma umowy.
    >
    > Należy jednak zawiadomić o tym zainteresowanych - czyli nie tylko TPSA
    > ale też Tele2.

    Dziękuję za obie odpowiedzi.
    :::mg:::

  • 5. Data: 2006-09-13 06:52:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Oczywiście. Nie ma klienta - nie ma umowy.

    a dziedziczenie zniknęło

    KG

  • 6. Data: 2006-09-13 07:30:50
    Od: Ozujsko <O...@u...on.inv>

    Ja podepne sie z podobnym, ale innym pytaniem - mialem dwa telefony
    stacjonarne (zaden nie byl zarejestrowany na mnie -
    obecnie ich abonenci juz nie zyja). Podpisalem umowy z tele2 i NOM na
    polaczenia miedyzmiastowe z tych numerow. Dzieki
    temu moglem dzwonic taniej do innych miast. Telefony zostaly zlikwidowane w
    TP przy wyprowadzce, ale jak rozwiazac umowe z tele2 i NOM? Boje sie ze
    jezeli nowy wlasciciel numeru (TPSA go komus przydzieli) zacznie dzwonic
    zamiejscowo przez tele2 i nom, to ja bede obciazony kosztami. Wyslalem im
    pismo z rozwiazaniem listem poleconym za potwierdzenim odbioru, ale nie
    wiem czy to wystarczy... nie mam zadengo potwierdzenia rozwiazania umowy.
    Co robic? Do Warszawy przeciez nie pojade.

    O.

  • 7. Data: 2006-09-13 11:15:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > a dziedziczenie zniknęło

    Umowy się dziedziczy? Interesujące...

  • 8. Data: 2006-09-13 12:45:14
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Umowy się dziedziczy? Interesujące...

    art.922 kc

    KG

  • 9. Data: 2006-09-13 18:53:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > art.922 kc

    A jak rozumieć zapis z paragrafu 2 wyłączający z dziedziczenia prawa i
    obowiązki ściśle związane z daną osobą?

  • 10. Data: 2006-09-13 20:20:41
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > A jak rozumieć zapis z paragrafu 2 wyłączający z dziedziczenia prawa i
    > obowiązki ściśle związane z daną osobą?

    Jak artysta zobowiąże się namalować obraz, to trudno żeby zrobili to za
    niego jego spadkobiercy.
    Ale ścisłego związku umowy o usługi telekomunikacyjne z konkretną osobą
    nie widzę.

    KG