  • 1. Data: 2009-07-25 08:52:13
    Temat: słup telefoniczny na mojej parceli
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Witam,
    Zakupiłem dom w pewnej miejscowości i na działce przynależnej do domu stoi
    słup należący do TP S.A. Stoi on za płotem ponieważ poprzedni właściciel
    (jak i reszta sąsiadów) przesunął się z tym płotem o 1 metr żeby nie stał
    przy samej ulicy. Jednak nie zmienia to faktu, że słup znajduje się jeszcze
    na mojej parceli.
    Czy w związku z tym mam prawo do jakich kolwiek roszczeń względem TP S.A.,
    np darmowego telefonu czy też miesięcznej opłaty na 'wynajem' miejsca pod
    ich słup telefoniczny. Ewentualnie gdzie powinienem szukać odpowiedzi.
    Bardzo bym prosił o konkretne informacje.
    Dziękuję,
    M.K.

    __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database
    4275 (20090724) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-07-25 08:53:42
    Temat: Re: słup telefoniczny na mojej parceli
    Od: "michael" <m...@g...pl>

    Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel nie zawierał żadnej umowy z TP S.A.
    jeśli chodzi o postawienie słupa na tej parceli. Jest to więc, można
    powiedzieć, samowola z ich strony.

  • 3. Data: 2009-07-25 09:11:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    michael pisze:

    > Dodam jeszcze, że poprzedni właściciel nie zawierał żadnej umowy z TP S.A.
    > jeśli chodzi o postawienie słupa na tej parceli.

    I masz na to słowo właściciela rozumiem?
    Z TPSA jeszcze nie rozmawiałeś?

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-07-25 09:16:24
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michael" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ich słup telefoniczny. Ewentualnie gdzie powinienem szukać odpowiedzi.
    > Bardzo bym prosił o konkretne informacje.

    Spokojnie możewsz sie domagać darmowego abonamentu i darmowych rozmów.
    Ja dobrze ponegocjujesz to i darmową neostrade dorzucą;))
    A tak na poważnie- zapytaj w TP tam pewnie mają stosowne dokumenty (zgoda
    właścicela gruntu)

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-25 10:58:34
    Od: "Kot Behemot" <k...@g...pl>

    > Spokojnie możewsz sie domagać darmowego abonamentu i darmowych rozmów.
    > Ja dobrze ponegocjujesz to i darmową neostrade dorzucą;))

    NIech się domaga jeszcze nowego laptopa co dwa lata, co się będzie
    ograniczał;)

    > A tak na poważnie- zapytaj w TP tam pewnie mają stosowne dokumenty (zgoda
    > właścicela gruntu)

    Ja też teraz na powaznie: zgoda poprzedniego właściciela nie wyklucza
    mozliwości domagania sie od tepsy opłaty za służebność przesyłu. Rzecz nie w
    tym, czy się nalezy tylko czy warto sobie zawracac gowę. Bo ile on ma metrów
    działki zajętych pod ten słup? Może liczyć na parę zotych miesięcznie za
    metr kw. Warto sie szarpać dla kilku złotych?

  • 6. Data: 2009-07-25 11:07:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kot Behemot" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h4eogq$gcp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > działki zajętych pod ten słup? Może liczyć na parę zotych miesięcznie za
    > metr kw. Warto sie szarpać dla kilku złotych?

    Tym bardziej że słup stoi przed płotem i w niczym nie przeszkadza.
    +

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-07-25 11:15:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    kris pisze:

    > Tym bardziej że słup stoi przed płotem i w niczym nie przeszkadza.

    A to akurat zależy od zdania właściciela działki. I najważniejsze -
    wcale musi się tłumaczyć dlaczego uważa tak a nie inaczej.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-07-25 11:31:38
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > A to akurat zależy od zdania właściciela działki. I najważniejsze - wcale
    > musi się tłumaczyć dlaczego uważa tak a nie inaczej.

    Pewnie że masz rację.
    Dlatego napisałem wyzej ze moze sie domagac bezpłatbnego netu telefonu,
    rozmów i nawet laptpa.
    Domagać się można- tylko po co i czy warto?
    Moim zdaniem dla kilku zł miesiecznie nie wrto, zreszta pewnie maja zgode na
    postawienie tam tego słupa.
    Można autorowi watku dac ra e: domagaj sie kasy, twoja ziemia kasa się
    należy.
    Taka rada nic nie kosztuje a autor posta straci kupe czasu na "domaganie
    się"
    A czas kosztuje..

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-07-25 11:46:05
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    michael pisze:

> [...]
    > ich słup telefoniczny. Ewentualnie gdzie powinienem szukać odpowiedzi.
    > Bardzo bym prosił o konkretne informacje.

    A przeszkadza Ci w czymś ten słup? Masz jakiś plan zagospodarowania
    zajmowanego przez niego miejsca?
    Jeśli nie, to moja rada i komentarz: nie kombinuj. Zdajesz sobie sprawę
    z tego, że za takie roszczenia zapłaci tak naprawdę nie Telekomunikacja,
    ale jej abonenci?
    Chcemy żyć w rozwiniętym społeczeństwie z dostępem do wytworów
    nowoczesnej cywilizacji? Jeśli tak, to wyjście jest tylko jedno - trzeba
    czasem iść na kompromis. Mnie osobiście trafia, gdy jakiś emeryt blokuje
    przez lata budowę wodociągu/kanalizacji w swojej części miejscowości, bo
    pod żadnym pozorem nie puści rury przez kawałek swojego pola albo nie
    wiem czy śmiać się czy płakać gdy grupa ignorantów nie zgadza się na
    BTSa w okolicy bo to wysyła jakieś mroczne promienie śmierci. :)

    Ma telefon i Internet? To niech się cieszy a nie szuka łatwego zarobku. :)

  • 10. Data: 2009-07-25 11:49:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Atlantis wrote:
    >
    > Co za głupoty, TPSA to firma jak każda inna, skoro postawili sobie słup
    > na jego gruncie i na tym zarabiają, to powinni też za to uczciwie
    > zapłacić. Domaganie się takiej zapłaty jest całkowicie naturalne.

    Ale nikt nie pisze ze nie ma prawa domagac sie zapłaty.
    Prawo prawe a zycie zyciem.
    Zgadzam sie w 100% z Atlantisem.3
    Trzeba umiec współżyc w społeczeństwie.

    Krzysiek