  • 1. Data: 2009-07-24 13:54:56
    Temat: Umowa najmu na czas okresjony - wymowienie umowy - PILNE
    Od: Kuba SKCE <m...@T...pl>

    Witam,
    wynajmuję mieszkanie na czas okreslony. Niedawno złożylem właścicielowi
    wymowienie i rozpetało się piekło. W umowie było napisane że tylko
    właściciel ma prawo do wcześniejszego wymowienia umowy. nie było tam
    słowa o tym jakie ma prawa wynajmujący.
    Jestem straszony, ze sprawa zostanie skierowana do sądu, chyba ze
    dobrowolnie zapłacę resztę należności za pozostałe miesiące.

    Proszę o pomoc w tej sprawie. Jakie mam prawa. Jak wyglada sprawa
    wypowiedzenia umowy zawartej na czas okreslony

    Licze na szybka odpowiedz
    Kuba

  • 2. Data: 2009-07-24 14:12:35
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 15:54:56 +0200, Kuba SKCE napisał(a):

    > Proszę o pomoc w tej sprawie. Jakie mam prawa. Jak wyglada sprawa
    > wypowiedzenia umowy zawartej na czas okreslony

    Ano tak, że skoro w umowie nic nie było, że możesz wypowiedzieć, to nie
    mogłeś.
    Chyba że to była umowa zawarta na więcej niż 10 lat temu i w dodatku
    przed 1998 rokiem. To mogłeś, nawet bez klauzuli.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Tanio i dobrze zrobić zdjęcia we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-07-24 14:25:16
    Od: Kuba <m...@T...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Chyba że to była umowa zawarta na więcej niż 10 lat temu i w dodatku
    > przed 1998 rokiem. To mogłeś, nawet bez klauzuli.

    a czy jest to okreslone w kodeksie?? jesli tak to prosze podaj artykul

  • 4. Data: 2009-07-24 14:38:41
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Lip, 16:25, Kuba <m...@T...pl> wrote:

    > a czy jest to okreslone w kodeksie?? jesli tak to prosze podaj artykul

    art. 673 par. 3

  • 5. Data: 2009-07-24 15:18:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kuba SKCE wrote:
> [...]
    >
    > Proszę o pomoc w tej sprawie. Jakie mam prawa. Jak wyglada sprawa
    > wypowiedzenia umowy zawartej na czas okreslony

    Skoro sobie zapisałeś, że tylko właściciel może wypowiedzieć umowę, to
    znaczy, że tylko właściciel. Umowa obowiązuje cię do końca i nie ma
    możliwości jej wypowiedzenia.

  • 6. Data: 2009-07-24 15:33:41
    Od: Kuba <m...@T...pl>

    witek pisze:

    > Skoro sobie zapisałeś, że tylko właściciel może wypowiedzieć umowę, to
    > znaczy, że tylko właściciel. Umowa obowiązuje cię do końca i nie ma
    > możliwości jej wypowiedzenia.

    moze inaczej, w umowie nie ma napisane ze ja nie moge wymowic umowy, a
    jedynie ze wlasciciel lokalu. Tak więc moim zdaniem powinienem sie
    odnosic do KC w sprawach nie ujętych w umowie. Przeciez ja tez mam
    jakies prawa.

  • 7. Data: 2009-07-24 15:38:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kuba wrote:

> [...]
    > jedynie ze wlasciciel lokalu. Tak więc moim zdaniem powinienem sie
    > odnosic do KC w sprawach nie ujętych w umowie. Przeciez ja tez mam

    § 3. Jeżeli czas trwania najmu jest oznaczony, zarówno wynajmujący, jak
    i najemca mogą wypowiedzieć najem w wypadkach określonych w umowie.

    Wiec ci napisalem, ze skoro sobie w umowie zapisales, ze wlasciciel
    moze, to on moze. Twojej mozliwosci wypowiedzienia w umowie nie ma, wiec
    z definicji nie masz mozliwosci wypowiedzenia umowy.