  • 1. Data: 2009-07-24 14:31:15
    Temat: Kierowanie gróź karalnych i obelga słowna...
    Od: "Robert(felo)" <r...@g...com>

    Witam,
    w przypadku takiej sytuacji, że jakiś koleś przez telefon zbluzgał
    kogoś (same najgorszw wulgaryzmy) i kierował groźby karalne. Mam
    wszystko nagrane, dane gościa, nawet jego profil na NK ;]
    i zastanawiam się, czy nie dać tego do prokuratury.
    Prznajmniej dumę jednego dresa mogłoby to ukrócić.
    Ktoś ma jakies przemyślenia, doswiadczenia w tym temacie, warto sobie
    zawracać tym głowę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-24 15:25:52
    Temat: Re: Kierowanie gróź karalnych i obelga słowna...
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Groźby karalen ścigane są na wniosek. Groźba musi wzbudzić realną groźbę jej
    spełnienia, inaczej post. zostanie umorzone. Wystarczy zawiadomić Policję
    lub Prokuraturę.
    Zniewaga ścigana jest z oskarżenie prywatnego, trzeba wyłożyć kwotę wpisu
    sądowego. Akt wnosi się samemu do Sądu lub za pośrednictwem Policji.

  • 3. Data: 2009-07-24 15:26:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    > Groźba musi wzbudzić realną groźbę jej spełnienia

    Żle się wyraziłem. Chodzi o to, że obawa spełnienia jej musi być realna.

  • 4. Data: 2009-07-24 17:11:55
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 07:31:15 -0700 (PDT), Robert(felo) napisał(a):

> [...]
    > Prznajmniej dumę jednego dresa mogłoby to ukrócić.
    > Ktoś ma jakies przemyślenia, doswiadczenia w tym temacie, warto sobie

    to raczej są trudne sprawy, na prawde trzeba mieć mocne dowody i udowodnić,
    że groźba jest realna

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow
    _k_Warszawy_20070930-32.php

  • 5. Data: 2009-07-25 02:32:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-07-24, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl> wrote:
    > to raczej są trudne sprawy, na prawde trzeba mieć mocne dowody i udowodnić,
    > że groźba jest realna

    Nie tyle, że realna co że wzbudziła realną obawę odnośnie możliwości jej
    realizacji.

    --
    Marcin