  • 1. Data: 2002-07-30 23:17:34
    Temat: rozwod - kwestia podzialu majatku
    Od: <m...@i...pl>

    witam,
    chcialem sie upewnic w jednej kwestii. prawdopodobnie niebawem ede musial
    rozwiesc sie z zona. wyprowadzila sie juz do rodzicow.
    mam mieszkanie w ktorym ona jest zameldowana, mieszkanie dostalem od rodzicow
    jako darowizne jeszcze przed slubem. mam pytanie czy w razie rozwodu kwestia
    wlasnosci mieszkania nie podlega dyskusji, tzn. czy ono jest moje, czy tez
    malzona mone roscic sobie do niego jakies prawo?
    nie przypuszczam, zeby byly jakies spory w kwestii podzialu majatku, ale
    chcialbym wiedziec co na ten temat mowi prawo.

    pozdrawiam,
    ma_e_niac

  • 2. Data: 2002-07-30 23:34:14
    Temat: Odp: rozwod - kwestia podzialu majatku
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...

    poczytaj sobie art.47par.1 k.r.o
    art.51 k.r.o
    art.52 k.r .o
    (o zasadzie surogacji art.33 pkt.3 k.r.o)
    chyba ze spadkodawca lub darczyńca inaczej postanowił art.33 pkt.2 k.r.o
    a takze art.32par.2 k.r.o bardzo istotny...
    natomiast art.34 k.r.o wprowadza wyjatek do art. 33pkt.2 k.r.o przyjmując
    odwrotną regułę ...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-07-31 00:23:02
    Temat: Re: rozwod - kwestia podzialu majatku
    Od: <m...@i...pl>

> [...]
    > a takze art.32par.2 k.r.o bardzo istotny...
    > natomiast art.34 k.r.o wprowadza wyjatek do art. 33pkt.2 k.r.o przyjmując

    bardzo to wszystko madre..:))
    a mozesz mi odpowiedziec jakos jednym zdaniem - tak czy nie?:)
    da sie tak?

    thx za lyskawiczna odpowiedz...
    pzdr,
    ma_e_niac

  • 4. Data: 2002-07-31 07:07:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <m...@i...pl> wrote in message

    > bardzo to wszystko madre..:))
    > a mozesz mi odpowiedziec jakos jednym zdaniem - tak czy nie?:)
    > da sie tak?

    W skrocie..
    jesli darczynca nie postanowil inaczej i jesli Pan nie rozszerzyl
    wspolnosci majatkowej o owo miesszkanie, jest ono wylacznie Panskie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-08-02 18:06:43
    Od: <m...@i...pl>

    > W skrocie..
    > jesli darczynca nie postanowil inaczej i jesli Pan nie rozszerzyl
    > wspolnosci majatkowej o owo miesszkanie, jest ono wylacznie Panskie.
    >
    > Boguslaw

    bardzo dziekuje za odpowiedz:)
    pozdrawiam,
    ma_e_niac