    From: "Sky" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.religia
    Subject: rezygnacja z członkostwa w organizacji religijnej
    Date: Fri, 10 Feb 2006 01:50:19 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Z." <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dsfet5$6dn$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    Olsztynie

    Metropolitalnego

> [...]
    > taki napisała osoba w pełni samodzielna i zdolna do składania oświadczeń
    > woli (zdrowa i zrównoważona psychicznie).
    >
    > Po otrzymaniu listu biskupstwo winno nadać bieg sprawie po czym w
    > uzgodnionym terminie stawiamy się w towarzystwie świadków u proboszcza
    > parafii. Sama procedura jest już bardzo krótka, po odczytaniu
    > określonych formuł z kodeksu kanonicznego dotyczących głównie utraty
    > praw kościelnych (np. nie można być świadkiem na ślubie katolickim,
    > rodzicem chrzestnym) następuje wykreślenie osoby zainteresowanej z

    Co komuś po tym że się "wypisze" zgodnie z przepisami stworzonymi przez
    hierarchów -jeśli de facto nadal będzie podlegał owym przepisom -bo nie tyle
    on się wypisze od nich co oni "wyrzekną się" wypiszą jego...a on się temu
    tylko biernie podda i jeszcze musi w tym uczestniczyć i to potwierdzić.
    Tu chodzi o odnalezienie takiej metody która będzie niezawisłym aktem
    jednostki chcącej zerwać z zależnością mentalną od tych którzy uzależnili
    sobie kogoś wbrew jego woli /choćby poprzez proces zapoczątkowany
    "włączeniem we wspólnotę" poprzez chrzest niemowląt/. Moim zdaniem owo
    wypisanie się powinno odbywać się tak jak stanowi ustawa o ochronie danych
    osobowych: jeśli figurujesz w spisach jakiejś organizacji lub instytucji
    niepaństwowej a nie chcesz by dysponowali oni nadal twoimi danymi
    osobowymi -powinna wystarczyć wola wyrażona na piśmie -wezwanie do usunięcia
    owych danych osobistych z wszelkich baz danych tej instytucji.

    Ciekawe co w tej kwestii stanowi konkordat... ;)
    Może ktoś obeznany z prawem coś wyszpera?