  • 1. Data: 2004-08-15 19:47:45
    Temat: pytanie o ubezpieczenie w UE
    Od: "Sarna" <G...@V...net>

    Witam!

    Od kilku lat przebywam na terenie UK jak rowniez moje dzieci ktore tam
    uczeszczaja do szkoly i korzystaja z bezplatnych uslog medycznych.Na wakacje
    przyjezdzamy do Polski a konkretnie do Gdanska i tu sie zaczyna problem.
    Kiedy potrzebuje zabrac dziecko do lekarza.Tam zadaja okazania ksiazeczek
    rumowskich ktorych niestety nie posiadamy i zadaja oplat za kazda
    porade/wizyte.Polacy goszczacy u mnie czyli w UK a tymbardziej dzieci nie
    musza
    placic za uslugi medyczne zwlaszcza teraz, kiedy Polska
    weszla do Uni.
    Pytanie nasuwa sie samo, jak wyglada ubezbieczenie dzieci polskich
    mieszkajacymi za granica a przyjezdzajacy na krotki okres?
    z gory dziekuje za odpowiedz.

    sarna

  • 2. Data: 2004-08-15 20:09:00
    Temat: Re: pytanie o ubezpieczenie w UE
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Sarna" <G...@V...net> napisał w wiadomości
    s.net...

    > i tu sie zaczyna problem.
    > Kiedy potrzebuje zabrac dziecko do lekarza.

    Nie odpowiem na Twoje pytanie ale poprawię Ci humor typowo polskimi
    realiami. Jestem zameldowana w Krakowie ale mieszkam w Chorzowie i tam siła
    rzeczy chcialam sie leczyć. Odległość 100km od miejsca zameldowania, mam
    aktualną ksiażeczke ubezpieczeniową i lipa. Bo na Śląsku wprowadzili karty
    czipowe - ja takowej nie dostane bo jestem zameldowana w Krakowie. W dowód
    szczególnej łaski przyjmują mnie do lekarza pierwszego kontaktu, ktorego
    nota bene okresliłam w deklaracji wyboru ale za kazdym razem panie
    rejestratorki przewracają oczami. Do ginekologa dostać się nie sposob
    "mogłabym panią przujac gdyby pani krwawila albo rodzila ale recepta na
    pigułki antykoncepcyjne to nie jest porada nagła" Nie wazne ze jest ponoc
    jeden Narodowy Fundusz Zdrowia a ja jestem ubezpieczona w nim:-)) Efekt -
    moje dziecko wpisała sobie w ksiazeczkę moja tesciowa i mój synek kartę
    czipową ma. Ja nie więc receptę na tabletki anty dostaję od lekarza z
    Krakowa i opłacam sobie prywatną opiekę medyczną:-). Tak wiec wierz mi, ze
    Twoja sytuacja nie jest tak niezwykla jak sądzisz:-))

    HaNkA

  • 3. Data: 2004-08-15 20:15:39
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Kiedy potrzebuje zabrac dziecko do lekarza.Tam zadaja okazania ksiazeczek
    > rumowskich ktorych niestety nie posiadamy i zadaja oplat za kazda

    Ksiazeczka rumowska to wymysl lokalnego oddzialu NFZ i nie jest
    potwierdzeniem ubezpieczenia. Jesli lekarz odmawia udzielenia pomocy
    tylko z powodu braku RUM to czyni to bezprawnie.

  • 4. Data: 2004-08-15 20:22:34
    Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_utandetta.com>

    "Sarna" <G...@V...net> skrev i meddelandet
> [...]

    > Pytanie nasuwa sie samo, jak wyglada ubezbieczenie dzieci polskich
    > mieszkajacymi za granica a przyjezdzajacy na krotki okres?

    Twoja firma ubezpieczeniowa w UK powinna Ci wystawic zaswiadczenie (to ma
    specjalna nazwe, niestety nie pamietam) o Twoim statusie ubezpieczenia -
    oraz Twoich dzieci, i na podstawie takiej karty powinnas na terenie UE
    uzyskac bezplatna (lub platna tak jak tubylcy) pomoc pierwszego kontaktu
    medycznego.

    --
    sveana

    "We're not the only influence in our kids' lives,
    so we better be the best influence"

  • 5. Data: 2004-08-16 08:21:28
    Od: Voytek <d...@o...pl>

    On Sun, 15 Aug 2004 22:22:34 +0200, "=sve@na="
    <sveana_antyspam@hotmail_utandetta.com> wrote:

> [...]
    >oraz Twoich dzieci, i na podstawie takiej karty powinnas na terenie UE
    >uzyskac bezplatna (lub platna tak jak tubylcy) pomoc pierwszego kontaktu

    ;-) co to niby jest ta "firma ubezpieczeniowa w UK"? ja przyjechalem
    tu pare miesiecy temu - poszedlem zarejestrowac sie do lekarza -
    zadnych pytan (ani o narodowosc, ani o prace - jedynie adres nalezalo
    wpisac do aplikacji) - umowiono mnie z lekarzem na "wizyte
    zapoznawcza" - wizyta trwala ponad 0.5h, zostalem skierowany na USG...
    caly proces odbywa sie zupelnie bezstresowo - obsluga bardzo mila -
    powiedzialbym rewelacja... nie potrzeba zadnych kart chipowych... ani
    ksiazeczek RUMowskich czy jak je tam zwal (pierwsze slysze z
    reszta)... kazdy kto tu mieszka moze po prostu wejsc do przychodni i
    umowic sie z lekarzem... a... bo moze zapominam dopisac co jest dla
    mnie czyms oczywistym - w zadnej fazie obcowania z lekarzem nikt nie
    chcial ode mnie zadnych pieniedzy!!!