  • 1. Data: 2003-10-25 10:41:45
    Temat: przeksztalcenie mieszkania spoldzielczego na odrebna wlasnosc ???
    Od: "LuK" <l...@o...pl>

    Witam!
    Bardzo prosze o wazna dla mnie porade! Postaram sie napisac krotko i na
    temat. Z gory bardzo mocno dziekuje za pomoc.

    Moja historia:
    Jestem posiadaczem spoldzielczego prawa do lokalu (mieszkanie spoldzielcze)
    Mam zlozony wniosek o przeksztalcenie mojego mieszkania na "odrebna
    wlasnosc" Wniosek byl zlozony jak weszla ta ustawa w ktorej mialo byc mozna
    wykupic takie mieszkanie za 3% jego wartosci. Ale teraz jest nowa ustawa w
    ktorej wrocily mieszkania spoldzielcze wlasnosciowe. Sprawa z
    przeksztalceniem mojego mieszkania lokatorkiego nie posuwa sie do przodu,
    gdyz przeciaga sie sprawa z gruntami na ktorych stoi blok. (tak twierdzi
    spoldzielnia). Niedawno otrzymalem pismo ze spoldzieli o mozliwosci
    "wykupianiu" mojego mieszkania na spoldzielcze wlasnosciowe na
    preferencyjnych warunkach. Dokladnie to jest 10%wartosci rynkowej (+ koszt
    wyceny mieszkania ktora ja musze pokryc). Reszta kwoty zostanie umorzona pod
    warunkiem ze nie sprzedam ani nie przeksztalce mieszkania na odebna wlasnosc
    przez 5 lat.

    Moje pytanie:
    Co bardziej sie oplaca: wykupic teraz na spoldzielcze wlasnosciowe i po 5
    latach przeksztalcic na odebna wlasnosc? Czy nie wykupowac na spoldzielcze
    wlasnosciowe i czekac az sprawa z gruntami na ktorych stoi blok bedzie
    uregulowana, i wtedy przesztalcic od razu na odrebna wlasnosc? Czy mozna to
    jakos szacunkowo ustalic ile bedzie kosztowac mnie przeksztalcenie z
    mieszkania spoldzielczego na odrebna wlasnosc? A ile by mie kosztowalo
    przeksztalcenie jesli wykupilbym najpierw na spoldzielcze wlasnosciowe a po
    tych 5 latach chcialbym je przeksztalcic na odrebna wlasnosc??