  • 1. Data: 2004-01-03 21:16:44
    Temat: prośba o pomoc
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    Dzień Dobry

    Piszę w nietypowej troche sprawie. Mianowicie dostałem wyrok 1rok
    pozbawienia wolności za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu. Jest to troszke
    głupia sprawa, bo nie wiedziałem poprostu ze sąd moze mnie tak potraktować.
    Na pierwszej sprawie poprostu chciałem mieć wszystko za sobą zapomnieć o tym
    i nie mieć z sadami nic do czynienia , lecz pech chciał ze zostałem
    zatrzymany powtórnie za to samo. I na sprawie prokurator ukarał mnie takze w
    zawieszeniu. Odetchnołem z ulgą lecz nie na długo bo po niedługim czasie
    przyszło mi wezwanie na kolejną rozprawe na której juz prokurator domagał
    sie wykonania kary. Sąd przychylił sie do niego. Napisałem odwołanie , lecz
    niestety nie pomogło . Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie, bo jesli
    trafie do więzienia na rok to strace wszystko w życiu o co tak walczyłem , a
    w szczególności chodzi mi o prace.
    Proszę o pomoc w tej sprawie i z góry serdecznie dziekuje za odpowiedz .

  • 2. Data: 2004-01-03 21:38:11
    Temat: Re: prośba o pomoc
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jeżeli wyrok jest już prawomocny to pozostaje rozważyć czy nie
    kwalifikowałbyś się na odroczenie wykonania kary (reguluje to kodeks
    karny wykonawczy) z uwagi np. na stan zdrowia, sytuacje rodzinną,
    osobistą itp.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-01-03 22:37:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, łysy wrote:

    >+ Dzień Dobry

    ...bry wieczór :)
    [...]
    >+ i nie mieć z sadami nic do czynienia , lecz pech chciał ze zostałem
    >+ zatrzymany powtórnie za to samo.

    PECH ?? Yrghrm... no dobra, nie pisz lepiej na .samochody :>,
    nie pisz na .rowery :> i przełknij porcję komentarzy na które
    się załapiesz: wszystko robisz żeby zasłużyć !

    Wracając do meritum: chyba została tylko łaska prezydencka.
    Powiem zwięźle: nie sądzę... Ale nie jestem prawnikiem !

    Gotfryd

  • 4. Data: 2004-01-03 23:16:57
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    troszke
    > głupia sprawa, bo nie wiedziałem poprostu ze sąd moze mnie tak

    Ignorantia iuris nocet - nieznajomość prawa szkodzi - jak mawiali starożytni
    Rzymianie
    Nie wiedziałeś, że nie można jeździć rowerem pod wpływem alkoholu? Nie
    wiedziałeś, ze jest to przestępstwo karane więzieniem? Ciekawe.

    > Na pierwszej sprawie poprostu chciałem mieć wszystko za sobą zapomnieć o
    tym
    > i nie mieć z sadami nic do czynienia , lecz pech chciał ze zostałem
    > zatrzymany powtórnie za to samo.

    "Pech chciał"? Pech cię posadził drugi raz na rower po pijaku? O nie
    kochany, ty piłeś i ty jechałeś. I tylko ty jesteś winny. Sąd dał ci szansę
    zawieszając wyrok. Poddał cię próbie i nie sprawdziłeś się. Możesz mieć
    pretensje tylko do samego siebie.

    > I na sprawie prokurator ukarał mnie takze w
    > zawieszeniu.

    NIe prokurator, tylko sąd. Prokuratorzy jak narazie w tym kraju kar nie
    wymierzają.

> [...]
    > przyszło mi wezwanie na kolejną rozprawe na której juz prokurator domagał
    > sie wykonania kary. Sąd przychylił sie do niego. Napisałem odwołanie ,

    Dostałeś wezwanie na posiedzenie w sprawie zarządzenia wykonania tej
    pierwszej kary. I sąd zarządził.
    Zgodnie z treścią art 75 par 1 kk nie mógł zrobić inaczej - skoro w okresie
    próby popełniłeś ponownie przestepstwo za które uprzednio orzeczono karę z
    warunkowym zawieszeniem jej wykonania. I nie ma znaczenia, że ta druga kara
    też była z zawieszeniem. Oczywiście, że odwołanie nic nie dało, bo nic nie
    mogło dać. Prawo jest pod tym względem bezwzględne.

    Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie, bo jesli
    > trafie do więzienia na rok to strace wszystko w życiu o co tak walczyłem ,
    > w szczególności chodzi mi o prace.

    Trzeba było o tym mysleć kiedy wsiadałeś po pijanemu na rower, chociaż
    wiedziałeś, że zostałeś już za to raz ukarany i że wyznaczono ci okres
    próby. A teraz spuśc głowę i płacz, gdyż nic więcej uczynić nie możesz.

    > Proszę o pomoc w tej sprawie i z góry serdecznie dziekuje za odpowiedz .

    Pomoc... ułaskawienie przez prezydenta - ale nie licz na to. Mało
    prawdopodobne byś uzyskał pozytywną opinię sądu w tym przedmiocie.

    Jedyne co ci pozostaje to walka w postępowaniu wykonawczym. Składaj wnioski
    o odroczenie wykonania kary, może się uda... I na miłośc boską, nie wsiadaj
    znowu po pijaku na rower!

    Rodrig F.

  • 5. Data: 2004-01-03 23:32:02
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Rodrig von Falkenstein wrote:
    > Nie wiedziałeś, że nie można jeździć rowerem pod wpływem alkoholu? Nie
    > wiedziałeś, ze jest to przestępstwo karane więzieniem? Ciekawe.

    A co w tym dziwnego, że nie wiedział? Mówiło się głośno o kierowcach...

    KG

  • 6. Data: 2004-01-03 23:37:51
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > A co w tym dziwnego, że nie wiedział? Mówiło się głośno o kierowcach...

    I równie głośno o rowerzystach. Nawet kiedyś z oburzeniem pisano, ze za
    jazdę rowerem zabierają prawo jazdy na samochód.

  • 7. Data: 2004-01-04 19:43:09
    Od: "łysy" <v...@p...fm>

    A mógłby mi Pan powiedzieć co w takim podaniu o odroczenie kary trzebaby
    napisać, aby sąd przychylił się do tego.

    Z góry serdecznie dziekuje .

  • 8. Data: 2004-01-20 12:07:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, Rodrig von Falkenstein wrote:

    >+ Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> [...]
    >+ "Pech chciał"?

    ...niewątpliwie trudno było bardziej podjudzić "spokojnych ludzi"
    niż "łysy" to zrobił. Ale wKF ad rem:
    [...]
> [...]
    >+ też była z zawieszeniem. Oczywiście, że odwołanie nic nie dało, bo nic nie
    >+ mogło dać. Prawo jest pod tym względem bezwzględne.

    Jak to było z panem X.Wałęsą (słowo, inicjału zapomniałem !) - sąd
    przecież musiał mieć jakiś łamaniec prawny żeby obejść owo "bezwzględne
    prawo", czyż nie ? ....

    pozdrowienia, Gotfryd