  • 1. Data: 2004-01-03 19:31:20
    Temat: Re: wspolwlasnosc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jan 2004, paweł wrote:

    >+ witam
    >+
    >+ nurtuje mnie pewna sprawa dotyczacza wspolwlasnosci. mianowicie w kamienicy
    >+ (ktora jest wspolwlasnoscia 4 osob) jest mieszkanie ktore "stoi" puste ok 10
    >+ lat.

    IMO - mało danych.
    Powątpiewam, żeby kamienica była cała współwłasnością bez wydzielonych
    lokali. *Najprawdopodobniej* (ale nie na pewno !) są wydzielone
    "mieszkania", czyli oddzielne lokale. No i jest pytanie: jaki
    status ma wobec tego owo "puste mieszkanie" ?

    >+ w mieszkaniu tym nie jest nikt zameldowany. czy jest mozliwosc zajecia
    >+ tego pustostanu bez zgody wspolwlascicieli?

    Nie sądzę :>

    >+ ps. wspolwlasciciele "nie przepadaja za soba" wiec o wzajemnej wspolpracy
    >+ mozna jedynie pomazyc.

    ...nie sądzę.

    Przejrzyj ustawę o własności lokali. Tu i ówdzie w razie braku
    "wzajemnej współpracy" można zwrócić się do sądu o nakaz.
    Wykazanie przez współwłaściciela (? - właśnie, patrz *CZYJ*
    jest ten lokal !) że traci przez upór współwłaścicieli potencjalny
    dochód IM*H*O może (*może*) być podstawą do wystąpienia o konkretne
    rozporządzenie owym lokalem.
    Oczywiście - np. na pomysł z najmem będąc w sytuacji takiego
    "niechętnego" dążył był do uzyskania gwarancji od "aktywisty"
    że on pokryje ew. koszty i szkody... :> (i słusznie !)
    Sądzę (nie jestem prawnikiem, BTW, tylko "małowspólnotowcem"
    który ustawę przeczytał jakiś czas temu) że sąd jest władny
    wręcz nakazać wydzielenie takiego lokalu i (oczywiście
    odpłatne) przedstawienie współwłaścicielom do wykupu (kto
    da więcej ten kupuje "na wyłączność" :)).

    pozdrowienia, Gotfryd
    ("mała wspólnota w zarządzie własnym" :))