    From: "loretta" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prokuratura, alimenty,
    Date: Sat, 6 Mar 2004 12:00:00 +0100

    Już zupełnie nie wiem co dalej robić i jak się z tego wykaraskać.
    Mam rocznego dzieciaka z partnerem, któremu na byłą żone zasądzono alimenty
    w kwocie 1400 zł. Po apelacji kwotę obniżono do 1000 zł. Jestem w ciązy z
    drugim i nie pracuję, jestem na utrzymaniu partnera. Nie mamy ślubu. Z
    poprzedniego związku nie ma dzieci, tamta kobieta jest zdolna do pracy,
    właśnie kupiła sobie mieszkanie. Nam nie powodzi się dobrze. Zasądzone
    alimenty nie byly płacone , ponieważ mojego faceta nie było na to stać,
    wplacał miesięcznie ok 200 zł. Mamy zaległości do ZUS i US, które spłacamy,
    już któryś raz idą nam na rękę i rozkladają na raty. Teraz była żona złożyła
    donos na policje, sprawa przeszła przez prokuraturę podczas przesłuchania
    okazało się że za zaleglości alimentacyjne można iść do więzienia. Czeka nas
    teraz sprawa w sądzie. Poradzcie co mamy robić?
    Jak możliwe są wyroki sądu, które stwierdzają, że zadlużenie 3 letnie
    względem ZUS to przejściowe kłopoty firmy, a kobiecie nalezą się alimenty
    ponieważ po zakupie mieszkania wzrosły jej potrzeby życiowe? Nie wiem jak
    można taki wyrok uznać za sprawiedliwy. Nie ma już możliwości apelacji. Boję
    się okropnie co bedzie dalej. Skąd wziąć tyle pieniędzy żeby jedna osoba
    utrzymała 4? Czy to można jakoś jeszcze zaskarżyć, odwołać się ? Czy sąd
    może skazać na wiezienie osobę, która utrzymuje malutkie dzieci niepłacąc
    zdrowej i zdolnej do pracy kobiecie?

    bardzo proszę o porady
    loretta