  • 1. Data: 2002-01-06 14:31:22
    Temat: problem z rozgraniczeniem
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Cześć

    Czy możecie pomóc wskazać punkt w prawie, który nakazuje geodecie w terenie
    sprawdzić tożsamość osób (właścicieli działek) związanych z rozgraniczeniem?
    Mam sytuację, że geodeta lub ktoś postronny podpisał się na protokole za
    osobę nieobecną, znajdującą się na stałe poza granicami Polski...

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-01-06 16:33:45
    Temat: Re: problem z rozgraniczeniem
    Od: "Tomasz Sobczak" <g...@w...wox.org>

    Użytkownik "X Y Z" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kuba
    >
    >Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracjii oraz Rolnictwa
    i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie
    rozgraniczenia nieruchomości (Dz. U. nr 45 z dnia 20 maja 1999 r. poz. 453)

    Rozdział 3, paragraf 9, punkt 1: "W trakcie ustalania przebiegu granic na
    gruncie geodeta wykonuje następujące czynności: 1) sprawdza obecność i
    ustala tożsamość stron"

    Załącznik nr 2 (Protokół graniczny), punkt nr 4: "Jako strony zainteresowane
    ustaleniem przebiegu granic stawili się: (należy podać imię, nazwisko,
    imiona rodziców, adres zamieszkania, oznaczenie dowodu tożsamości, tytuł
    prawny do nieruchomości, pełnomocnictwo)"

    Pozdrawiam, Tomek.

  • 3. Data: 2002-01-08 20:18:05
    Od: "Jacek Marciniak" <J...@g...pl>

    Zastanawiałem sie kiedyś nad tym problemem.
    Co to znaczy ustala tożsamość - ligitymuje? (dowodziki poproszę ;-)
    Jeśli tak to dlaczego ustawodawca użył sformułowania "ustala"?
    A jak ktoś nie ma dowodu tożsamości przy sobie, bo dostał oczywiście
    wezwanie ale o przybycie z dowodem to został grzecznie poproszony ;-)
    A jeśli przybyła tylko jedna osoba bez dowodu to kto potwierdzi jej
    tożsamość, chyba ona sama ?
    Na kim ciąży więc odpowiedzialność za "pechowy" podpis ?
    Może na ustawodawcy, może geodecie a może osobie podającej się za kogoś
    innego.

    W tym przypadku może chodzić o wprowadzenie w błąd np. geodety, może o
    świadome sfałszowanie podpisu a może nie ???
    Starsi ludzie na wsi często podają się za synów/córki czując się nadal
    właścicielami, chociaż wszystko już dawno przepisali. Chwila zagapienia i
    bęc ustalamy wszystko z tatusiem właściciela. Żeby było śmieszniej to stoi
    obok 4 sąsiadów i nikt nic nie mówi, że to ojciec/matka.
    Problem niby banalny ale wymagający wielkij czujności od geodety.

    Ustalajmy więc dalej tożsamość, co jest o tyle łatwiejsze że każdy powinien
    wiedzieć jak się nazywa ;-)