  • 1. Data: 2008-10-23 11:01:29
    Temat: problem z pierwszenstwem na pewnym skrzyzowaniu
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Na wstepie link to skrzyzowania którym sie poruszam

    www.ral.pgr.clubnet.pl/m1.JPG

    Jade autem z punktu A skrecam w "C"
    Jede z pierwszenstwem bo mam zielone
    w tym samym czasie inni mają czerwone i czekają, jednak na drodze "B"
    nie ma sygnalizacji wiec auta jadą w tych samych chwilach co ja- bo droga "K" ma
    wetedy czerwone światło wiec oni łatwo sie włączają do ruchu.
    Problem zaczyna sie punkcie "M" spotykają sie tam auta z drogi B i A
    kazdy na każdego trąbi. Jadący z "B" - nie wiedzą ze "A" ma zielone światło-
    a do tego w punkcie "M" są po "
    ich prawej ręce" czylici z "B" myślą ze mają pierwszeńtwo.....
    Co mówi prawo w tej sytuacji ?
    Ja powinno sie prawidłowo zachować auta z B i A

  • 2. Data: 2008-10-23 11:08:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BETON pisze:
> [...]
    > Co mówi prawo w tej sytuacji ?
    > Ja powinno sie prawidłowo zachować auta z B i A

    Po pierwsze uważam za błąd, że jedna z jezdni dochodzących do
    skrzyżowania nie ma świateł.

    Po drugie imho pierszeństwo mają pojazdy B, bowiem skręcający w lewo
    A powinien ustąpić pierwszeństwa tym co jadą prosto, albo skręcają w
    prawo z B.

    Reguła prawej ręki nie ma tu znaczenia - stosuje się ją przed
    dojazdem do skrzyżowania, a nie na jego środku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-23 11:08:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 październik 2008 13:01
    (autor BETON
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdpli7$r0r$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > Problem zaczyna sie punkcie "M" spotykają sie tam auta z drogi B i A
    > kazdy na każdego trąbi. Jadący z "B" - nie wiedzą ze "A" ma zielone

    No i po co im ta wiedza?

    > a do tego w punkcie "M" są po "
    > ich prawej ręce" czylici z "B" myślą ze mają pierwszeńtwo.....

    No i słusznie myślą. Zielone światło niekierunkowe daje Ci wyłącznie
    informację ,,możesz jechać za sygnalizator'', a pierwszeństwo nadal
    określasz zgodnie z PoRD. W końcu jakby B miał zielony, to coś by zmieniło?

    Chyba że ten STOP jest dla B, bo jakoś dziwnie go namalowałeś. Jak jest dla
    B, to B ma stopnąć, ale wtedy jeszcze powinna być tabliczka o przebiegu
    drogi z pierwszeństwem.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-10-23 11:18:56
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "BETON" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co mówi prawo w tej sytuacji ?
    > Ja powinno sie prawidłowo zachować auta z B i A

    Jest jescze jedna możliwość. Może droga B to nie jest droga publiczna, albo
    utwardzona albo jeszcze inny taki wynalazek (wyjazd ze sklepu, coś takiego).
    Wtedy ci co są na B włączają się do ruchu i oczywiście muszą wszystkich
    puścić i dopiero jak jest czysto to mogą jechać.

    A.

  • 5. Data: 2008-10-23 11:40:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 październik 2008 13:08
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdplv5$rns$2@news.onet.pl>):

    > Po pierwsze uważam za błąd, że jedna z jezdni dochodzących do
    > skrzyżowania nie ma świateł.

    A ja nie. Zupełnie nie przeczy to ideii sygnalizatora ogólnego. Jakaś mało
    uczęszczana dróżka, nieistotna dla tematu... Po co tam stawiać
    sygnalizator?

    > Reguła prawej ręki nie ma tu znaczenia - stosuje się ją przed
    > dojazdem do skrzyżowania, a nie na jego środku.

    A więc nie ma czegoś takiego jak reguła prawej ręki w prawie. Za to

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-10-23 11:43:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > A więc nie ma czegoś takiego jak reguła prawej ręki w prawie. Za to
    > potocznie jest i znaczy między innymi to, co napisałeś:

    Według mnie taka reguła jest w prawie - pierwszeństwo należy ustąpić
    nadjeżdżającemu z prawej strony. Ale dotyczy ona ustalania pierwszeństwa
    przed dojechaniem do skrzyżowania, a nie na jego środku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-10-23 11:47:07
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "BETON"

    > Co mówi prawo w tej sytuacji ?
    > Ja powinno sie prawidłowo zachować auta z B

    Znak [B20]STOP - Znak ten wskazuje, że kierujący pojazdem dojeżdżając do
    skrzyżowania musi się zatrzymać, zanim wjedzie na drogę. Gdy wjeżdża on na
    drogę z pierwszeństwem przejazdu, to musi on ustąpić pierwszeństwa pojazdom
    poruszającym się po tej drodze.

    pzdr
    olo

  • 8. Data: 2008-10-23 11:49:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 23 październik 2008 13:43
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdpo0r$459$1@news.onet.pl>):

    > Według mnie taka reguła jest w prawie - pierwszeństwo należy ustąpić
    > nadjeżdżającemu z prawej strony.

    No ale nie nazywa się regułą prawej ręki. Reguła prawej ręki to potoczna
    nazwa na cały ten zestaw przepisów, które zostały rozdzielone na kawałki, a
    dla kierowcy to niepotrzebne i właśnie powinien stosować zawsze regułę
    prawej ręki, w tym również na środku skrzyżowania.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-10-23 11:56:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > dla kierowcy to niepotrzebne i właśnie powinien stosować zawsze regułę
    > prawej ręki, w tym również na środku skrzyżowania.

    Według mnie reguła prawej ręki to tylko jeden przepis:
    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi

  • 10. Data: 2008-10-23 12:09:09
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BETON" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co mówi prawo w tej sytuacji ?

    Jak rozumiem znak STOP (B-20) jest dla tych na drodze B (znak nakazu jest
    nieprawidłowy, powinien być C-2, a narysowałes C-4).

    Jeżeli dobrze zinterpretowałem rysunek i rozmieszczenie znaków, to nie wiem
    w czym masz problem. Definicja Znaku B-20 jasno jest określona:
    1. zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z
    pierwszeństwem,
    2. obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
    Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie
    jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie
    utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.

    > Ja powinno sie prawidłowo zachować auta z B i A

    Ten na B grzecznie stoi i czeka, kiedy będzie miał wolną drogę.

    Pozdrawiam
    Czabu