  • 1. Data: 2008-10-23 09:43:24
    Temat: zakup prądu od wspólnoty...
    Od: "BETON" <p...@p...onet.pl>

    Prowadze działanosc w bloku, stało mi si eniezbędne pomieszczenie w piwnicy do
    którego chciałem podłączyc prąd, z głownej tablicy rozdzielczej w bloku. i
    licznik dla moich potrzeb.Wystąpiłem do wspólnoty ( w której też mieszkam) o
    taką mozliwosc.
    Zarzadca stwierdził ze mozna by to zrobić, ( fizycznie juz wszystko jest
    podłączone- poza tablicą)
    - ale bede za to dużo płącił...
    nie chodzi juz tu o ewentualne zyski wspólny z faktu udostępniania, ale o cene
    prądu, opłat przesyłowych itd itd.Czy jest jakiś ustawowoy cennik za takie
    rzeczy ? jakieś współczynniki- kosztu prądu, przesyłu, abomanetu. ?
    Bo zarządca nie jest mi przychylny- delikatnie mówiąć, i bedzie sie starał
    najgorsze rozwiązanie dla mnie.

  • 2. Data: 2008-10-23 11:08:31
    Temat: Re: zakup prądu od wspólnoty...
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > takie rzeczy ? jakieś współczynniki- kosztu prądu, przesyłu, abomanetu. ?
    > Bo zarządca nie jest mi przychylny- delikatnie mówiąć, i bedzie sie

    Ale wspólnota ma prawo sprzedawać prad?

  • 3. Data: 2008-10-23 12:35:01
    Od: NoName <n...@n...pl>

    BETON pisze:
> [...]
    > abomanetu. ?
    > Bo zarządca nie jest mi przychylny- delikatnie mówiąć, i bedzie sie

    Ty dziwny jestes zadzwon do energetyki zeby zalozyli ci licznik i
    pierdol wspolnote.

  • 4. Data: 2008-10-23 13:25:44
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > pierdol wspolnote.

    No i to jest konkretna odpowiedź :-)

    Oby takich więcej :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2008-10-23 14:20:42
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dobre biorąc pod uwagę, że do zmiany przeznaczenia pomieszczenia przynależnego do
    lokalu mieszkalnego - jakim jest piwnica - na
    lokal użytkowy wymagana jest zgoda wspólnoty mieszkaniowej wyrażona w formie uchwały
    właścicieli, przy której dalsza obowiązkowa
    zgoda starostwa - powiatowego inspektora nadzoru budowlanego - to już mały pikuś ;-))
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-10-23 19:03:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    formie uchwały właścicieli, przy której dalsza obowiązkowa
    > zgoda starostwa - powiatowego inspektora nadzoru budowlanego - to już mały

    czyli co do lokalu "nie mieszkalnego" nie mozesz podlaczyc pradu ????

    Icek

  • 7. Data: 2008-10-24 06:02:44
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Thu, 23 Oct 2008 16:20:42 +0200, 666 napisał(a):

> [...]
    uchwały właścicieli, przy której dalsza obowiązkowa
    > zgoda starostwa - powiatowego inspektora nadzoru budowlanego - to już mały pikuś

    Ale on nie przekształaca całej piwnicy w lokal uzytkowy tylko w swoim
    pomieszczeniu w piwnicy chce mieć licznik i uczciwie płacić za prąd,
    zamiast kraść jak robia to inni co w pomieszczeniach piwnicznych mają całe
    warsztaty choć działalności nie prowadzą

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 8. Data: 2008-10-24 06:59:08
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Zapytaj w zakładzie energetycznym, na jaką chustkę im prawo do lokalu.
    JaC

    -----

  • 9. Data: 2008-10-24 15:00:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2008, Baczek wrote:

> [...]

    W jakimś sensie - tak :D

    > Ale wspólnota ma prawo sprzedawać prad?

    Pytanie jest celne, bo WYDAJE SIĘ (na pierwszy rzut oka), że aby
    sprzedawać prąd trzeba mieć cały stos autoryzacji, więc przeciętny
    zarządca wspólnoty nie ma szans.
    Ale jest taka możliwość.
    Działa to tak, że prąd jest *odsprzedawany*, na tej zasadzie że
    "my już mamy umowę, ale będziemy używać wspólnie, więc odkupcie".
    Całość swojego czasu doczekała się poważnego orzecznictwa sądowego,
    bo nie była uregulowana prawnie również z podatkowego p. widzenia.
    Efekt jest taki, że objaśnień trzeba szukać pod hasłem "refaktura" :)

    Tak, nie będąc zakładem energetycznym (licencja) i nie będąc
    płatnikiem akcyzy (bo prąd jest oakcyzowany) MOŻNA sprzedawać
    prąd.
    Ale tylko w ten sposób, że się na tym NIE ZARABIA :P
    Bezwzględnym wymogiem refaktury jest koniecznośc odsprzedaży
    na podstawie pomiaru (czyli odrębny licznik dla grupowicza,
    odrębny na inne cele - i ew. różnica między licznikiem
    od energetyków o sumą ze wskazań tych liczników do podziału
    itepe)
    Zarządca w ten sposób sam się zapatuje, bo jak zawrze umowę na
    odsprzedaż prądu to dostanie do poczytania wyroku SN i NSA na
    temat refaktury :D, choć pewnie nie warto z nim się użerać.

    Pomijam oczywiście możliwość zakupu prądu od zakładu energetycznego
    ("na osobny licznik"), bo to inna inszość.

    pzdr, Gotfryd