  • 1. Data: 2005-02-25 11:25:48
    Temat: prawo spółdzielcze
    Od: "lamia" <l...@g...pl>

    Czy w przypadku lokalu spółdzielczego-lokatorskiego mogę się ubiegać o
    wymianę okien w ramach funduszu remontowego? Nadmieniam iż przez wiele lat
    ten lokal był mieszkaniem służowym i wedle umowy spółdzielnia zobowiązała
    się do corocznego malowania i regularnych remontów -nigdy nic nie wykonała.
    Po przejściu teściowej na rentę mieszkanie przekształcono w lokatorskie.

  • 2. Data: 2005-02-25 14:52:38
    Temat: Re: prawo spółdzielcze
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "lamia" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy w przypadku lokalu spółdzielczego-lokatorskiego mogę się ubiegać o
    > wymianę okien w ramach funduszu remontowego?

    Ubiegac sie prawodopodobnie tak wtedy najprawdopodobniej przyjdzie np
    komisja do spraw okien i stwiedzi czy okna sie nadaja do wymiany, jezeli tak
    to umiesci je na odpoweidniej liscie wg jakiej kolejnosci maja byc
    wykonywane i tyle..
    wszystko zalezy dokladnie do statutu spoldzielni

    Generalnie w spoldzielniach raczej nie jest tak ze ot przyjdzie lokator i
    powie ze placi fundusz remontowy wiec mu sie nalezy i chce.. jest roczny
    plan remontow glownych.. i jezeli lapnie sie Pani w ten plan (np okna
    naprawde wymagaja wymiany) to nie ma problemu, jezeli nie w tym roku to w
    nastepnym..

    (abstrahujac od tego nie wiem dlaczgo ludzie kojarza fundusz remontowy
    glownie wlasnie z wymiana okien, to taka ciekawostka dla mnie, sa jeszcze
    dachy i inne naprawy glowne)

    >Nadmieniam iż przez wiele lat
    > ten lokal był mieszkaniem służowym i wedle umowy spółdzielnia zobowiązała
    > się do corocznego malowania i regularnych remontów -nigdy nic nie
    wykonała.

    a tak z ciekawosci zapytam do malowania czego? co oznaczaja regularne
    remonty?
    przypuszczam ze wtedy byla umowa miedzy spoldzielnia a jakims zakladem
    pracy.. wiec chyba wtedy powinien on wymagac.. teraz jest nowa umowa z
    tesciowa.. tak mi sie wydaje

    > Po przejściu teściowej na rentę mieszkanie przekształcono w lokatorskie.

    Najlepszym wysjciem jest przeanalizowanie statutu i odpowiednich regulaminow
    w samej spoldzielni na pewno to nie jest tajne :) wiec problemu nie powinno
    byc, a co do remontow w ogole na budynku (racze nie w mieszkaniu) to wg mnie
    jedynym skutecznym naciskiem moze byc np udzial w grupach czlonkowskich
    ktore zapewne niedlugo sie zaczna.. i formuowanie wnioskow na ZPCZ tam
    skolei oni moga wywrzec nacisk (jezeli lokatorzy sa czlonkamie ZPCZ tym
    lepiej ;) na RN a ta skolei na zarzadzie i na pewno wtedy zostanie
    uwglednione w przyszlorocznych planach ;)

    Pozdrawiam
    Subversor

  • 3. Data: 2005-02-25 19:04:15
    Od: "lamia" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Subversor" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypuszczam ze wtedy byla umowa miedzy spoldzielnia a jakims zakladem
    > pracy.. wiec chyba wtedy powinien on wymagac.. teraz jest nowa umowa z
    problemu nie powinno

    Już odpowiadam. W umowie było malowanie całego mieszkania raz na rok
    ,wymiana okien raz na 5 lat ,oraz hydrauliki tj. rury,wanna,umywalka,zlew,
    itp w razie uszkodzenia na które nie miało wpływu niewłaściwe użytkowanie.
    Co do drugiego pytania - To spółdzielnia była tym zakładem pracy. Dziękuję
    za odpowiedz.

  • 4. Data: 2005-02-25 20:33:36
    Od: "Subversor" <s...@p...onet.pl>

    Witam

> [...]
    użytkowanie.
    > Co do drugiego pytania - To spółdzielnia była tym zakładem pracy. Dziękuję

    aaa, takie cosik :) (nie bede wnikal kto mial wybierac kolor scian ;) )
    a tak powazniej..hm.. szkoda ze przed zawarciem umowy lokatorskiego prawa do
    lokalu nie bylo wymagane aby te warunki spoldzielnia spelnila... teraz mi
    sie wydaje trudniej gdyz jest inna nowa umowa..(chyba ze warunki sa tkie
    same w co watpie ) wiec jak mowilem statut i regulaminy :) (jezeli
    spoldzienia wymienia okna to na pewno ma regulamin wymiany okien)

    Pozdrawiam
    Subversor