  • 1. Data: 2005-02-25 11:44:54
    Temat: koniec pracy... i co dalej ?
    Od: BartekK <s...@h...art.pl>

    pracowalem w pewnej firmie na zasadzie "umowy o wspolprace" - na
    podstawie tej umowy co miesiac byla odnawiana umowa o prace, pozniej to
    przeszlo na umowe stala (na czas nieokreslony?).
    Z zarobionej kasy firma odprowadzala mi zus, podatek itd, ale :
    - przez poczatkowy okres umowy (musze sprawdzic ile) bylem studentem do
    lat 26 wiec skladka zus byla minimalna, dopiero po 26 roku zycia zaczeli
    odprowadzac pelna skladke.
    Po ponad 2 latach - umowa zostala rozwiazana (zgodnie z jej zapisem - z
    miesiecznym wypowiedzeniem).
    dzisiaj (25ty) jest ostatni dzien miesiecznego wypowiedzenia.
    Co powinienem dostac/wziasc z zakladu pracy? swiadectwo pracy? jakies
    zaswiadczenie o okresie pracy?
    Kiedy te papiery moge/musze odebrac, zeby do urzedu pracy zaniesc?
    i czy dostane jakiekolwiek bezrobotne ( i przez jaki czas?) - czy zalezy
    to wylacznie od czasu jaki pracowalem "wg umowy na czas nieokreslony"
    czy sumy czasu pierwszych 3umow + czas nieokreslony, czy wylacznie od
    momentu gdy byla placona pelna skladka zus?
    z tym bezrobotnym to zalezy mi nie z okazji kasy (choc napewno sie
    przyda) ale raczej by niemiec okresu bezskladkowego w zus... no i chce
    zalozyc wlasna DG i licze ze moze jakis "program pomocy dla bezrobotnych
    zakladajacych DG" sie znajdzie

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    173

  • 2. Data: 2005-02-25 17:57:55
    Temat: Re: koniec pracy... i co dalej ?
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "BartekK" <s...@h...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale raczej by niemiec okresu bezskladkowego w zus... no i chce zalozyc
    > wlasna DG i licze ze moze jakis "program pomocy dla bezrobotnych

    Pracodawca ma tydzień od momentu ustania stosunku pracy aby Ci dostarczyć
    PIT za rok bieżący oraz świadectwo pracy.
    Co do zasiłku, to szczerze mówiąc nie jestem w tym zbyt mocny, ale musisz
    iść się zarejestrować w Urzędzie Pracy (jak najszybciej) i pierwszy zasiłek
    możesz dostać chyba 3 miesiące po rejestracji - ale tu taj proszę
    grupowiczów o pełniejszą i bardziej pewną wypowiedź.

    Pozdrawiam

    P.S.
    I powodzenia w szukaniu nowej pracy!

    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 3. Data: 2005-02-25 18:17:19
    Od: "ewa" <k...@w...pl>

    Jeszcze ja dorzucę swoje pięć groszy. Jeśli masz miesięczne wypowiedzenie,
    to nie kończy się ono dzisiaj - 25tego, ale w takim przypadku wypowiedzenie
    kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. A może jeszcze warto raz
    sprawdzić kiedy była zawarta pierwsza umowa o pracę u tego pracodawcy, bo
    jeśli będzie łącznie powyżj 3 lat zatrudnienia (jeśli nie ma przerw pomiędzy
    umowami) - to masz trzymiesięczny okres wypowiedzenia (zawsze to kasa za
    jeszcze dwa miesiące)
    Ewa

    Ps.
    również życzę powodzenia w poszukiwaniu pracy (mam nadzieję, że ją
    znajdziesz jeszcze zanim"pośredniak" przyzna Ci zasiłek) !

  • 4. Data: 2005-02-25 20:16:47
    Od: BartekK <s...@h...art.pl>

    ewa napisał(a):
    > również życzę powodzenia w poszukiwaniu pracy (mam nadzieję, że ją
    > znajdziesz jeszcze zanim"pośredniak" przyzna Ci zasiłek) !

    dzieki ;)
    z praca to nie narzekam - roboty jest mnustwo, tylko placic nikt niechce
    ;) mysle o zalorzeniu dzialanosci gospodarczej, ale najpierw chce miec
    wpis ze jestem bezrobotnym, bo moze z tego powodu zalapie sie na jakies
    ulgi?
    dzieki za info o wypowiedzeniu, bylem dzisiaj u ksiegowej i tyle sie
    dowiedzialem:
    - faktycznie, pomimo ze dostalem pismo o miesiecznym wypowiedzeniu,
    datowane na 25go, to wypowiedzenie jest do konca miesiaca
    - swiadectwa pracy nie dostane
    - 3miesiecznego wypowiedzenia nie dostane (choc faktycznie pracowalem 38
    miesiecy)
    a powyzsze dlatego - iz moja umowa byla oparta na umowie-zlecenie, choc
    byla skonstruowana jak umowa o prace (ki czort?), tak wiec nie posiadam
    rowniez zaleglego (ani zadnego innego) urlopu itp - do tej pory nigdy po
    prostu nie bylo czasu brac urlopu, a pracowalem "z nienormowanym czasem
    pracy" wiec jak potrzebowalem wolne dzien - dwa to robilem co mialem
    zrobic szybciej i mialem wolne ;)

  • 5. Data: 2005-02-25 21:30:10
    Od: "Magdalena Beeszczyńska" <m...@g...pl>

    jeśli o mnie chodzi to poradziłabym zarejestrowac się natychmiast w urzędzie
    pracy, nie wiem czy należy CI się zasiłek skoro to była umowa zlecenie a nie
    umowa o pracę. Umowa zlecenie to umowa cywilno prawna jest inaczej
    rozpatrywana niż umowa o pracę. Ja na Twoim miejscu po otrzymaniu świadectwa
    pracy założyłabym sprawę w Sądzie Pracy o uznanie mi umowy zlecenie jako
    umowy o pracę, ponieważ świadczyłeś usługę pracy niezależnie od tego jak
    nazywała się Twoja umowa. W tym momencie mógłbyś się starać o wypłacenie
    pieniedzy za zaległe urlopy które należałyby Ci się, + odsetki ustawowe.
    Najlepiej złoś się do prawnika do Inspekcji pracy czy dałoby się tak zrobić.
    W Sądzie Pracy nie płacisz za sprawę i gdyby udało się coś skorzystać to
    czemu nie!!! Powodzenia.
    P.S> Też jestem na wypowiedzeniu i rozglądam sie za pracą.

  • 6. Data: 2005-02-26 00:24:37
    Od: BartekK <s...@h...art.pl>

    Magdalena Beeszczyńska napisał(a):
> [...]
    > pracy założyłabym sprawę w Sądzie Pracy o uznanie mi umowy zlecenie jako
    > umowy o pracę, ponieważ świadczyłeś usługę pracy niezależnie od tego jak
    zarejestruje sie, oczywiscie. Aczkolwiek powtarzam za ksiegowa - nie
    dostane zadnego swiadectwa pracy! po prostu rozwiazuja umowe i
    dowidzenia, nic mi nie sa winni i niczego nie musza mi dawac(tak ona
    twierdzi). Jedynie na koniec roku jak bedzie wszystkich rozliczac, to
    przysle mi pit za styczen+luty

  • 7. Data: 2005-02-26 00:35:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005 12:44:54 +0100, BartekK <s...@h...art.pl> wrote:

    >pracowalem w pewnej firmie na zasadzie "umowy o wspolprace" - na
    >podstawie tej umowy co miesiac byla odnawiana umowa o prace,
    Nie bardzo rozumiem to wynikanie umow :)

    >dzisiaj (25ty) jest ostatni dzien miesiecznego wypowiedzenia.
    A czy miesieczne wypowiedzenie umowy o prace nie uplynie 28.02?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum