  • 1. Data: 2010-04-20 12:01:35
    Temat: prawo pracy pytanie
    Od: "NieJorgnijSie" <n...@n...pl>

    Pracodawca zatrudnia pracownika na czas próbny (od lutego 2007 do kwietnia
    2007). Następnie kolejna na rok (do kwietnia 2008). Po roku kolejna na czas
    nieokreślony. W dn. 2 stycznia 2010 pracownik otrzymuje wypowiedzenie z
    miesięcznym okresem. Jednak 1.02.2010 firma na nowo podpisuje z nim umowę
    ale NA CZAS OKREŚLONY (2 lata) i z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.

    Pytania:

    1) Czy 4 z kolei umowa następująca po umowie na czas nieokreślony może być
    na czas określony?

    2) Czy w przypadku wypowiedzenia umowy (2.01.2010) pracodawca nie naruszył
    Prawa Pracy zatrudniajac na nowo pracownika jeden dzień po zakończeniu
    okresu wypowiedzenia - w związku z tym która umowa jest wiążąca.

    3) Jeśli umowa z 1.02.2010 jest ok względem prawa, czy pracodawca miał prawo
    skrócić okres wypowiedzenia do 14 dni?

    Dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2010-04-21 10:37:18
    Temat: Re: prawo pracy pytanie
    Od: "dana" <d...@g...pl>

> [...]
    czas
    > nieokreślony. W dn. 2 stycznia 2010 pracownik otrzymuje wypowiedzenie z

    wg mnie powinien być trzymiesięczny okres wypowiedzenia
    jeżeli dostałeś wypowiedzenie 2.01 2010 to upływa ono 28.02.2010
    w międzyczasie Twój staż od lutego wynosi 3 lata, i wypowidzenie miesięczne
    musi być przedłużone do 3 miesięcy

> [...]
    >
    > Pytania:
    >
    > 1) Czy 4 z kolei umowa następująca po umowie na czas nieokreślony może być

    wg mnie może

    > 2) Czy w przypadku wypowiedzenia umowy (2.01.2010) pracodawca nie naruszył
    > Prawa Pracy zatrudniajac na nowo pracownika jeden dzień po zakończeniu
    > okresu wypowiedzenia - w związku z tym która umowa jest wiążąca.

    może zatrudnić i wiążąca jest nowa umowa, bo stara umowa jest rozwiązana
    (aczkolwiek nadal mam wątpliwości co do prawidłowości wyliczenia okresu
    wypowiedzenia)

    > 3) Jeśli umowa z 1.02.2010 jest ok względem prawa, czy pracodawca miał
    prawo
    > skrócić okres wypowiedzenia do 14 dni?

    miał prawo, można wpisać klauzulę o 14-dniowym okresie wypowiedzenia w
    umowach na czas określony zawartych na okres powyżej 6 miesięcy