  • 1. Data: 2008-03-03 11:49:41
    Temat: pr. autorskie
    Od: PG <p...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie w związku z prawami autorskimi do zdjęć.
    Jeśli wydaję kalendarz, to mam je wykupić na okres 12 mcy?
    A co jeśli ktoś będzie sobie ten kalendarz właśnie ze względu na to jak
    wygląda zdjęcie trzymał i eksponował sobie 5 lat?
    Co z ulotkami na których są zdjęcia, z prawami wykupionymi na 2 mce, a
    ktoś trzyma ja w torbie przez 5 lat?
    Co jeśli ktoś zrobić zdjęcie mojemu kalendarzowi i będzie to zdjęcie
    eksponował u siebie w mieszkaniu.

    Pytanie brzmi:
    co w praktyce określa granicę czasu na jaki należy wykupić prawa
    autorskie do wykorzystywanych zdjęć?

    PGK

  • 2. Data: 2008-03-03 12:23:18
    Temat: Re: pr. autorskie
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "PG" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie brzmi:
    > co w praktyce określa granicę czasu na jaki należy wykupić prawa autorskie
    > do wykorzystywanych zdjęć?

    W przypadku kalendarza, to potrzebna jest licencja (czy coś w tym guście) na
    konkretne wydawnictwo, a nie na jakiś okres czasu.

    Pozdro Przemek

  • 3. Data: 2008-03-03 12:56:18
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    PG <p...@o...pl> writes:

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie w związku z prawami autorskimi do zdjęć.
    > Jeśli wydaję kalendarz, to mam je wykupić na okres 12 mcy?

    Raczej na czas nieoznaczony, z określonym jednym polem eksploatacji.

  • 4. Data: 2008-03-03 13:02:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 03 Mar 2008 13:56:18 +0100, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Raczej na czas nieoznaczony, z określonym jednym polem eksploatacji.

    Aczkolwiek możliwe jest dalsze ograniczenie w umowie np. okresu, w którym
    można sprzedawać dany kalendarz do jakiejś tam daty.
    Tak się często dzieje z tzw. "poważnymi książkami", które licencjonowane
    są różnym wydawnictwom.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać