  • 1. Data: 2004-09-09 15:22:41
    Temat: pozwanie pracodawcy
    Od: "Jerzy Dusk" <s...@U...pl>

    Sytuacja:
    prcodawca zatrudniał na czarno osobę. Nie mogła się ona doprosić o umowę, a
    faktycznie pracowała w miejscu firmy 8 godzin dziennie. Pracodawca zalegał
    często z wypłatami. Osoba pracująca tam była równocześcnie zarejestowana w
    UPracy jako bezrobotna, choć nie pobierała zasiłku. Nie wyrejestrowała się -
    odkładała to do momentu podpisania umowy o pracę. Jednak z tego nic nie wyszło.
    Obecnie firma zalega jej ok. 1000 zł. za jeden miesiąc i za część innego.
    Pracownik powiedzial pracodawcy, że w takim razie będzie się dopominał o
    zaległośći w sądzie pracy. Pracodawca na to obiecał w ciągu tygodnia ugodowo
    zapłacić, ale że jednocześnie go musi zwolnić. Co było do przewidzenia, bo
    płacić i tak nie płacił, na jedno wychodzi - przynajmniej jest szansa na to,
    że pieniądzie zostaną wypłacone razem.
    Jednak może być tak, że szef lekceważąco znów będzie kapał po 100 zł przez
    kilka miesięcy.
    Zatem tak pozostaje sąd pracy. Z ustaleniem tego, że pracownik faktycznie
    wykonywał pracę w firmie nie będzie problemu - są chętni świadkowie, są
    podpisy pracownika, są inne namacalne dowody.
    Tylko jeśli pozwie pracodawcę, przy czym okaże się, że pracownik wtedy był
    oficjalnie bezrobotnym pracując na czarno - to jak to wpłynie na decyzję sądu?

    Jerzy
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-09-09 18:58:52
    Temat: Re: pozwanie pracodawcy
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Może Jerzy Dusk kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:04090917224118@polnews> powiedział...

    > prcodawca zatrudniał na czarno osobę.
    (...)
    > Tylko jeśli pozwie pracodawcę, przy czym okaże się, że pracownik wtedy był
    > oficjalnie bezrobotnym pracując na czarno - to jak to wpłynie na decyzję sądu?

    Art. 119 ust 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku
    pracy: "Bezrobotny, który podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub
    działalność gospodarczą bez powiadomienia o tym właściwego powiatowego
    urzędu pracy, podlega karze grzywny nie niższej niż 500 zł."
    Inna sprawa, że przed sądem to nie musi wyjść (nie wydaje mi się, żeby
    powód i pozwany byli zainteresowani wywlekaniem tej okoliczności), a
    nawet jeśli - sąd pracy nie musi się tym aż tak bardzo interesować.

    --
    Olgierd
    gsm: +48.502.D.E.F.U.N.K.

  • 3. Data: 2004-09-10 07:14:38
    Od: "Artur Ch." <f...@f...de>

    Dnia 9 wrz o godzinie 20:58, na pl.soc.prawo, Olgierd napisał(a):

    > Inna sprawa, że przed sądem to nie musi wyjść (nie wydaje mi się, żeby
    > powód i pozwany byli zainteresowani wywlekaniem tej okoliczności)

    hmmm.. to za co zostaje pozwany ten /pracodawca/ i w związku z czym ma on
    zaległości finansowe w stosunku do osoby powoda?
    Ot tak sobie chce darowiznę? Pożyczkę? Czy też pieniądze za wykonywaną
    pracę na rzecz pozwanego?
    I sądzisz że pozwany będzie chciał ukrywać za co ma zapłacić powodowi
    pieniądze?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2004-09-10 09:01:58
    Od: "Jerzy Dusk" <s...@U...pl>

    >Może Jerzy Dusk kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    ><news:04090917224118@polnews> powiedział...

    a dlaczego się mam wstydzić?

> [...]
    >powód i pozwany byli zainteresowani wywlekaniem tej okoliczności), a
    >nawet jeśli - sąd pracy nie musi się tym aż tak bardzo interesować.

    może nie wyjść, ale przecież nie o to chodzi, bo akurat powinno byc wszystko
    ujawnione.