  • 1. Data: 2002-12-08 21:07:04
    Temat: posiadanie pirackiego oprogramowania w domu - sankcje, praktyka, rozważania
    Od: "H" <h...@p...fm>

    Witam !

    Czy ktoś wie jakie były dotąd sankcje za posiadanie nielegalnie
    zainstalowanego oprogramowania w domu prywatnym a nie firmie ?

    Czy nabycie przedmiotu pochodzącego z przestępstwa (ściągnięcie nielegalnej
    gry) zagrożone karą maksymalną 5 lat pozbawienia wolności jest wg was
    adekwatne do stopnia szkodliwości tego czynu - oczywiście chodzi mi nie o
    typowe paserstwo tylko paserstwo programu komputerowego ?

    Jak przedstawiają się kwestie dowodowe ? Samo nabycie jest karalne a nie
    posiadanie. Twierdząc, że po prostu mam nielegalne oprogramowanie a nie
    nabyłem go mogę uchylić się od odpow. karnej ?

    Jak wszyscy wiemy trzeba by było ściagać 3/4 społeczeństwa za posiadanie
    (nabywanie) nielegalnych gier i programów łącznie z sędziami,
    prokutratorami, policjanatami i urzędnikami. Czy nie sądzicie, że jest tu
    duża kolizja norm akceptacji społecznej i ustawodawstwa ?

    Pozdrawiam
    Hubert