  • 1. Data: 2002-12-08 20:29:52
    Temat: notariusz (ciezka sprawa)
    Od: "mobilo" <m...@x...wp.pl>

    witam na grupie i pozdrawiam serdecznie
    do zeczy
    moja mama niejako zostala zaskoczona i co za tym idzize zmuszona do
    pdpisania krzywdzacej dla niej umowy notarialnej(na zasadzie : podpisze
    wszystko tylko dajcie mi spokoj), przez dwie swoje siostry oraz matke, obie
    siostry maja bezposrednie profity z podpisanej umowy.
    pytanie brzmi : czy jest mozliwosc anulowania tej umowy po podpisaniu przed
    notariuszem?, mile widziane ozeczenia sadow w podobnych sprawach a
    najchetniej poczytalbym jakie ozeczenia w podobnych sprawach postanowil Sad
    Najwyzszy

  • 2. Data: 2002-12-09 12:53:38
    Temat: Re: notariusz (ciezka sprawa)
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "mobilo" <m...@x...wp.pl> wrote in message news:at0a4k$6um$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > notariuszem?, mile widziane ozeczenia sadow w podobnych sprawach a
    > najchetniej poczytalbym jakie ozeczenia w podobnych sprawach postanowil

    Wydaje mi sie, ze tutaj nalezy powolac sie na ogolne zasady uchylania sie
    od skutkow prawnych dzialana (a) w bledzie, (b) pod przymusem, (c) grozba
    (przepisy o wadliwosci oswiadczen woli z kodeksu cywilnego)!
    Innej podstawy nie widze, chociaz moze byc to trudne ! Jezeli ktos dziala z
    pelna
    swiadomoscia swoich czynow i robi to tylko dla 'swietego spokoju' to
    niestety
    juz jego problem i ciezko moze byc uchylic sie od tego "swietego spokoju".
    Ale zawsze mozna sprobowac - jest to kwestia okolicznosci danej sprawy,
    oceny szans powodzenia, no i ponoszenia kosztow ewentualnego procesu
    z tym zwiazanego (ktore zapewne beda niemale).

    Pozdr

    sap