  • 1. Data: 2006-05-14 10:52:39
    Temat: podsluchiwanie jaki paragraf
    Od: monikamil <k...@b...pl>

    Witam,
    mam takie pytanie: ogolnie mam spiecie z sasiadka - twierdzi, ze po
    remoncie lazienki zyc nie moze przez halas z rur. Sprawa byla blacha,
    ale on wezwal czlowieka z aministracji, ktory wieczorem przez sciane
    podlsuchiwal co sie u mnie w lazience dzieje i ma teraz pomysl to
    nagrywac. Nie wierze, zeby cos takiego bylo legalne - chcialbym ich
    postraszyc odpowiednim paragrafem.

    Dziekuje i pozdrawiam
    KM

  • 2. Data: 2006-05-14 12:17:40
    Temat: Re: podsluchiwanie jaki paragraf
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "monikamil" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podlsuchiwal co sie u mnie w lazience dzieje i ma teraz pomysl to
    > nagrywac. Nie wierze, zeby cos takiego bylo legalne - chcialbym ich

    Niedawno ja postraszyłem "paragrafem" sąsiada za hałas rurami i pomogło,
    wezwał hydraulika i naprawił źle zamontowaną armaturę, która bardzo
    hałasowała, tak włąsnie, że możan było to nagrać.Więc może to jednak ciebie
    trzeba postraszyć ,żą to że masz źle zamontaowaną armaturę łazienkową.

    abul

  • 3. Data: 2006-05-14 13:27:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > podlsuchiwal co sie u mnie w lazience dzieje i ma teraz pomysl to
    > nagrywac. Nie wierze, zeby cos takiego bylo legalne - chcialbym ich

    IMO: Jeśli używa urządzenia technicznego do uzyskiwania (podsłuchu)
    informacji nieprzeznaczonych dla niego (prywatnych rozmów itp) z Twojego
    lokalu to popełni przestępstwo. Natomiast jeśli sobie będzie nagrywał we
    własnym lub udostępnionym mieszkaniu odgłosy, które i tak były by tam
    słyszalne "gołym uchem", nawet jeśli to są to prywatne odgłosy z Twojego
    mieszkania to ma do tego pełne prawo. W opisanej sytuacji nie widzę, aby
    ktoś używał urządzenia w celu uzyskiwania informacji dla niego nie
    przeznaczonych. Jeśli hałasujesz, aż tak bardzo, że jest to słyszalne w jego
    mieszkaniu, to naturalnie może to sobie nagrywać i ewentualnie wykorzystać w
    sprawie o zakłócanie spokoju, jeśli nie są to tylko jego subiektywne
    wymysły.