  • 11. Data: 2022-10-07 21:19:01
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 20:21, Shrek pisze:

    > Bo ja wiem - wręcz przeciwnie. Samoobrona była skuteczna, a i na
    > przyszłość mają napastnika "z głowy".

    Nie była, bo skuteczna samoobrona polega na pozbawieniu napastnika
    natychmiast możliwości ataku. ten uciekł. Co by było, jakby zaczął
    strzelać, albo podźgał ich nożem - po czym umarł sobie.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-10-07 21:22:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 20:24, Shrek pisze:

    > A jakie zarzuty zaraz po śmierci stachowiaka postawiano wszystkim
    > kulsonom uczestniczącym w sprawie, skoro inaczej się nie da cwaniaczku?

    Nie mam zielonego pojęcia. Ale nie ma wymogu ich stawiania w ogóle. Po
    prostu bez sensu jest w takim wypadku przesłuchiwanie osób, którym
    będziesz później stawiał zarzut ewentualnie.

    Podejrzewam zresztą, że w wypadku Stachowiaka zaczęto od dokumentacji z
    użycia ŚPB. Masz to opisane w ustawie o ŚPBiBP. Nie jest tajna i jeśli
    zamierzasz "cwaniakować", to pasowałoby zajrzeć, zamiast się błaźnić.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2022-10-07 21:45:57
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2022.10.07 o 12:55, n...@o...pl pisze:
> [...]
    > się w domu."
    >
    > "Włamywacz uciekł z miejsca zdarzenia, jednak niedługo później zmarł w wyniku
    > odniesionych obrażeń. - Po zebraniu wszystkich informacji i szczegółowym
    > przeanalizowaniu tej sprawy, prokuratorzy i policjanci nie zdecydowali się na
    > postawienie domownikom żadnych zarzutów związanych z zabójstwem czy usiłowaniem
    > zabójstwa. W naszej opinii oni bronili się przed tym napastnikiem - podkreśla
    > Andrzej Borowiak, rzecznik wielkopolskiej policji."
    >

    > No to ma kobieta przechlapane -- nie ochronili poprzez postawienie zarzutów.

    odzony-nozem-policja-ujawnia-czy-ukarze-kobiete/ccgw
    zlx?utm_source=onetsg_fb&utm_medium=social&utm_campa
    ign=onetsg_fb_48h&fbclid=IwAR0k3u75Eb-q8GATKWnC0d0U6
    _65vd_mhjwSePYE7fuQV3QaGGpafZWCqR8

    Omawiając tę sprawę cytowano pewnego ministra co mówił kilka lat temu,
    że obywatel w domu ma się czuć bezpiecznie i prawo jest po stronie
    mieszkańca.

  • 14. Data: 2022-10-07 22:10:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia. Ale nie ma wymogu ich stawiania w ogóle.

    Czyli jednak nie trzeba?

    > Po
    > prostu bez sensu jest w takim wypadku przesłuchiwanie osób, którym
    > będziesz później stawiał zarzut ewentualnie.

    Wcale nie bez sensu. Moze się okazać (i pewnie tak jest na ogół) że po
    prostu mieli pecha być w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie.

    > Podejrzewam zresztą, że w wypadku Stachowiaka zaczęto od dokumentacji z
    > użycia ŚPB. Masz to opisane w ustawie o ŚPBiBP. Nie jest tajna i jeśli
    > zamierzasz "cwaniakować", to pasowałoby zajrzeć, zamiast się błaźnić.

    Dlaczego ja się błaźnię? To ty twierdzisz (twierdziłeś, bo już ci trochę
    (nomen omen) pała zmiękła jak doszło do kulsonów) że jeżeli ktoś jest
    uczestnikiem zdarzenia to nie ma możliwości (obecnie już tylko sensu)
    słuchać jako świadka. No ale ładnie się wycofuszesz - to się tyczy tylko
    normalsów jak matka, której zmarło dziecko. Żadną miarą nie można tego
    przykładać do kulsonów, co zabili człowieka w kiblu na kulsonariacie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2022-10-07 22:11:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 21:45, Krzysztof kw1618 pisze:

    > Omawiając tę sprawę cytowano pewnego ministra co mówił kilka lat temu,
    > że obywatel w domu ma się czuć bezpiecznie i prawo jest po stronie
    > mieszkańca.

    Dlatego obywatelowi dla jego dobra postawiono zarzuty. Tylko obywatel,
    ty i zerokurator generalny nie rozumie tego śmiałego zamierzenia:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-10-07 22:17:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie była, bo skuteczna samoobrona polega na pozbawieniu napastnika
    > natychmiast możliwości ataku. ten uciekł.

    No i co z tego? Uciekając nie był groźny.

    > Co by było, jakby zaczął
    > strzelać, albo podźgał ich nożem - po czym umarł sobie.

    Więc z tego wniosek co najwyżej że nie należy przychodzić z nożem na
    strzelaninę:P Nóż jest lepszym środkiem samoobrony niż noga od krzesła,
    która tak samo jest chujowa jak przychodzisz z nią na strzelaninę jak nóż.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-10-07 22:45:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    ~~~~~~~~~~~~~~~~

    > Ale nie ma wymogu ich stawiania w ogóle.

    > zamierzasz "cwaniakować", to pasowałoby zajrzeć, zamiast się błaźnić.

    Nie możesz się zdecydować, czy to konieczność, czy nie ma wymogu, bo
    cwaniakujesz, czy zwyczajnie się błaźnisz?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 18. Data: 2022-10-07 22:47:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie da się poznać stanowiska procesowego uczestnika zdarzenia, bo on
    > nie jest świadkiem. Pamiętasz, że policjanta w Koninie, to w ogóle przez
    > rok nie przesłuchiwano? Bo właśnie nie można było go jako świadka
    > przesłuchać, a zarzuty musiały wynikać z opinii biegłego.

    Dlaczego musiały? Przecież można postawić z dupy a potem się skoryguje
    (właściwie to twierdziłeś, że tak należy... dla dobra "świadka";)

    > Mam nadzieję że żadna, bo on akurat to dobrze zrobił.

    Odwalił zajebistą robotę - matka która straciła dziecko zamiast znaleźć
    się pod opieką psychologa znalazła się pod opieką kulsona i prokuratora.
    Wy naprawdę ciężko pracujecie nad swoją opinią:(

    > Moim - i wielu prawników - zdaniem nie.

    Oczywiście że można, tylko jeśli potem chcesz ich oskarżyć, to ich
    zeznania stają się "niebyłe" i trzeba ich słuchać ponownie jako
    oskarżonych/obwinionych. To o czym piszesz, to że nie można wykorzystać
    zeznań świadka przeciw niemu, jeśli postawisz go w stan oskarżenia. Tyle
    i aż tyle. Po prostu kiedyś policja notorycznie próbowała słuchać
    oskarżonych jako świadków odmawiając im prawa do odmowy zeznań i
    kłamstwa (tak, oskarżony ma prawo kłamać) i stąd "mit" o tym jakoby nie
    można było stawiać oskarżeneń "byłym świadkom".

    > To nie ma sensu, bo tych zeznań
    > nie odczytuje się w sądzie.

    Ma sens, bo nie każdy świadek, będący uczestnikiem zdarzenia staje się
    oskarżonym. Więcej - zedcydowana większość kończy swoją rolę w roli
    świadka a nie oskarżonego.

    > Po za tym tworzysz sytuację, że potencjalny
    > podejrzany jest zobligowany do mówienia prawny i być może tym samym
    > obciążania siebie, podczas, gdy jeden z kanonów prawa od czasów
    > rzymskich mówi, że nikt nie ma obowiązku sam siebie oskarżać.

    Dlatego jeżli go potem postawisz w stan oskarżenia to musisz go słuchać
    od nowa jako oskarżonego a jego wcześniejsze zeznania są bezwartościowe.
    Ale nie oznacza to że nie ma sensu słuchać go jako świadka - zdecydowana
    większość świadków kończy jako... cóż za niespodzianka... świadkowie.

    > No widzisz. Dlatego stawia się zarzut i słucha wyjaśnień.

    To jest bzdura - świadków słucha się normalnie jako świadków. Pomysł
    stawiania zarzutów świadkom dla ich dobra jest autorskim poglądem
    roberta i jemu podobnych.

    > Znajdź mi w kpk instytucje zarzutu bez wskazania osoby :-)

    "Przebieg śledztwa można podzielić na dwa etapy - śledztwo w sprawie (in
    rem) i śledztwo przeciwko osobie (in personam). Jeżeli dane istniejące w
    chwili wszczęcia śledztwa lub zebrane w jego toku uzasadniają
    dostatecznie podejrzenie, że czyn popełniła określona osoba, sporządza
    się postanowienie o przedstawieniu zarzutów, ogłasza je niezwłocznie
    podejrzanemu i przesłuchuje się go, chyba że ogłoszenie postanowienia
    lub przesłuchanie podejrzanego nie jest możliwe z powodu jego ukrywania
    się lub nieobecności w kraju."

    nie jest to cytat z KPK, ale chyba będzie na miejscu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-10-07 23:07:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 22:17, Shrek pisze:

    > No i co z tego? Uciekając nie był groźny.

    A jakby nie uciekł?

    > Więc z tego wniosek co najwyżej że nie należy przychodzić z nożem na
    > strzelaninę:P Nóż jest lepszym środkiem samoobrony niż noga od krzesła,
    > która tak samo jest chujowa jak przychodzisz z nią na strzelaninę jak nóż.

    JA dość często na strzelnicy macham sztylem od łopaty :-P

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2022-10-07 23:10:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.10.2022 o 22:47, Shrek pisze:

> [...]
    > kłamstwa (tak, oskarżony ma prawo kłamać) i stąd "mit" o tym jakoby nie
    > można było stawiać oskarżeneń "byłym świadkom".

    Problem z Tobą polega na tym, ze nie masz zielonego pojęcia o procesie.
    Jak przesłuchasz sprawcę na okoliczność tego, gdzie porzucił broń, a
    potem tę broń znajdziesz, to zeznanie nie jest już Ci potrzebne.

    --
    Robert Tomasik