  • 91. Data: 2022-10-11 18:41:01
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 16:20, J.F pisze:

    > No to skad wiadomo, ze on to powiedzial?
    > Kulson znalazl bron, kulson wiedzial, gdzie ona jest, kulson jest
    > winny :-P

    12/10;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 92. Data: 2022-10-11 18:41:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przesłuchamy kulsona, skąd wiedział, gdzie jest broń.

    No ale to trzeb przecież kulsonowi postawić zarzuty!!! :P

    Anglosasi dlatego

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2022-10-11 18:46:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znowu "kłania się" brak znajomości prawa. To nie moja wina, że w
    > kodeksie napisano "Kto bierze udział w bójce lub pobiciu, w którym
    > naraża (...)". To jest jeden przepis (art. 158 kk).

    Naprawdę uważasz, że ustawodawca miał tu na myśli ofiarę pobicia?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2022-10-11 18:50:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 17:53, J.F pisze:
    > Chyba przestaly, skoro w koncu zarzutów nie postawiono, czy tam
    > wycofano ..

    No i dobrze. Ale ciekawi mnie ta instytucja "wycofania" zarzutów. Jakieś
    postanowienie o wycofaniu? :-D

    > Ale nie pokazesz akt podejrzanemu, bo przeciez nie wolno ...

    A pokrzywdzonemu musisz.

    > P.S. W USA sie zdarzalo, ze policja pokazywala falszywe wyniki
    > ekspertyz i sie podejrzany przyznawal.
    > Hm, a u nas sie nie tak nie robi? Bez pokazywania, wystarczy
    > powiedziec "a ja tu mam wynik" ...

    Przyznanie się do winy nie jest dowodem popełnienia przestępstwa. Jak
    sam piszesz, to taserem próbowali wymusić podpis na protokole
    zatrzymania, który w praktyce jest zbędny.

    > Monitoring OK, swiadek ... a skad wiesz, ze za chwile sie nie zamieni
    > w podejrzanego?
    > Nie mozna przesluchiwac, bez postawienia zarzutu ?

    Nie wiem. Błędem jest zarzut, jeśli wiem, albo powinienem podejrzewać.

    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2022-10-11 18:51:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 18:46, Shrek pisze:

    > Naprawdę uważasz, że ustawodawca miał tu na myśli ofiarę pobicia?

    W wypadku bójki może w ogóle nie być ofiary. Ciekawe, czy to ogarniesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2022-10-11 18:58:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W wypadku bójki może w ogóle nie być ofiary. Ciekawe, czy to ogarniesz.

    Znów unikasz odpowiedzi na pytanie, po kolejnej błyskotliwej
    interpretacji prawa:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 97. Data: 2022-10-11 19:06:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 18:51:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W wypadku bójki może w ogóle nie być ofiary. Ciekawe, czy to ogarniesz.

    No ale jak bedzie pobicie, to wpiszesz "pobicie", "udział w bójce",
    czy to wszystko jedno - wszak ten sam artykuł.

    J.

  • 98. Data: 2022-10-11 19:17:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2022 o 19:06, J.F pisze:

    > No ale jak bedzie pobicie, to wpiszesz "pobicie", "udział w bójce",
    > czy to wszystko jedno - wszak ten sam artykuł.

    Gdzie wpiszesz? I z jakiego punktu widzenia ma to być "wszystko jedno"?

    --
    Robert Tomasik

  • 99. Data: 2022-10-11 19:19:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 18:50:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > No i dobrze. Ale ciekawi mnie ta instytucja "wycofania" zarzutów. Jakieś
    > postanowienie o wycofaniu? :-D

    Nie wiem, ty cos pisales o matce, ktorej w koncu nie wystawiono aktu
    oskarzenia.

    Oczywiscie nie mam nic przeciwko, zeby kulsona z komisariatu "trzymac
    pod sledztwem" chocby 10 lat.

    > A pokrzywdzonemu musisz.

    No, to ciekaw jestem, czy podejrzany moze sie zamienic w
    pokrzywdzonego ... chocby na skutek zbyt powolnego sledztwa i zbyt
    dlugiego utrzymywania zarzutow :-)

    > Przyznanie się do winy nie jest dowodem popełnienia przestępstwa.

    W USA moze byc inaczej.
    Poza tym sam wiesz - sa dowody, to powie gdzie porzucil bron ..

    > Jak
    > sam piszesz, to taserem próbowali wymusić podpis na protokole
    > zatrzymania, który w praktyce jest zbędny.

    A nie wiem co tam probowali wymusic.

    Podobno pomylili tozsamosc i usilowali wymusic poswiadczenie nieprawdy
    :-)

    > Nie wiem. Błędem jest zarzut, jeśli wiem, albo powinienem podejrzewać.

    Chyba odwrotnie - błędem jest przesłuchanie jako swiadka, jeśli ma sie
    zamienic w podejrzanego.

    No ale skoro na poczatku niewiele wiesz, to błedem jest kazde
    przesluchanie jako swiadka :-)

    Na szczecie koledzy o tym nie wiedzą, i przesluchuja, czy tam -
    najpierw pytaja, a potem wzywaja na przesluchanie jako swiadkow,
    lub stawiaja zarzuty.

    J.

  • 100. Data: 2022-10-11 19:24:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 18:34:58 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > naraża (...)". To jest jeden przepis (art. 158 kk).

    > Związek zbrojny musi być po stronie sprawcy, a nie po stronie

    No jak nie - przeciez to nie nie moja wina, ze pobicie i bojka to
    jeden przepis :-)

    > Napastników musiałby być wielu, choć do zasady w biciu
    > może brać udział jeden. na tym polega właśnie grupa przestępcza, że nie
    > wszyscy muszą wszystko robić.

    Jeden domownik brak udzial w pobiciu, drugi bral udzial, w koncu matka
    wzieła udzial i to z bronią w ręku.

    J.