  • 1. Data: 2007-03-04 19:17:40
    Temat: płatność z góry
    Od: Karol <k...@p...pl>

    Witam!!!

    Wynajmuję garaż od jednego z moich sąsiadów.
    W umowie najmu jako termin płatności czynszu jest zapis:

    "Czynsz najmu płatny będzie z góry do dnia 5 każdego miesiąca przelewem na konto
    bankowe o numerze
    ... itd"

    Za pierwsze sześć miesięcy najmu czynsz został zapłacony w momencie podpisywania
    umowy najmu.
    Odpowiedni zapis oczywiście znalazł się w umowie.
    Dziś rano sąsiad w odpowiedzi na moje "Dzień dobry..." odpowiedział, żebym nie
    zapomniał o
    przelewie. Na moją uwagę, że za marzec już zapłaciłem w ramach tych sześciu z góry
    usłyszałem
    odpowiedź, że jemu chodzi o czynsz kwietniowy, a zgodnie z umową ( płatne z góry ) za
    kwiecień
    powinienem zapłacić do 5 marca :-(

    Według mnie za kwiecień powinienem zapłacić do 5 kwietnia, a jeżeli miałbym do 5
    marca to w umowie
    powinien być zapis nie "z góry", ale "z miesięcznym wyprzedzeniem".

    Czy gdzieś w przepisach jest wyjaśnienie co to znaczy "z góry"?

    Karol

  • 2. Data: 2007-03-04 19:22:26
    Temat: Re: płatność z góry
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Karol napisał(a):

    > Według mnie za kwiecień powinienem zapłacić do 5 kwietnia, a jeżeli
    > miałbym do 5 marca to w umowie powinien być zapis nie "z góry", ale "z
    > miesięcznym wyprzedzeniem".

    Masz rację, a twój sąsiad się myli.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-04 19:27:58
    Od: Karol <k...@p...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Masz rację, a twój sąsiad się myli.

    Ja to wiem, Ty to wiesz :-) ale jaka ustawę, kodeks czy rozporządzenie mam trzymać w
    ręce idąc do
    niego na "pogaduchy" chcąc wyprowadzić go z błędu.
    Coś mocno czuję że ciężko będzie mi z nim rozmawiać, jeżeli nie pokażę mu czarno na
    białym, że
    "płatne z góry to znaczy..."

    Karol

  • 4. Data: 2007-03-04 19:59:34
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 04 Mar 2007 20:27:58 +0100, Karol napisał(a):

    > Ja to wiem, Ty to wiesz :-) ale jaka ustawę, kodeks czy rozporządzenie
    > mam trzymać w ręce idąc do niego na "pogaduchy" chcąc wyprowadzić go z
    > błędu.

    Może umów go z jakąs znajomą polonistką? Kodeksy nie pomogą, kiedy ktoś nie
    rozumie tego co pisze/czyta.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-03-04 20:24:15
    Od: Karol <k...@p...pl>

    scream napisał(a):

    > Może umów go z jakąs znajomą polonistką?

    Swaty odpadają, co prawda wdowiec ale dzieciaty - pociech ma szóstkę :-( i daję po
    ilości siwych
    włosów na jego głowie wiem, że z żadną kobietą się już nie umówi.

    > Kodeksy nie pomogą, kiedy ktoś nie rozumie tego co pisze/czyta.

    To chociaż coś w necie na ten temat bo nawet Wikipedia mi nie pomaga :-(

    Karol

  • 6. Data: 2007-03-04 21:59:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Karol" <k...@p...pl> wrote in message

    > Według mnie za kwiecień powinienem zapłacić do 5 kwietnia, a jeżeli
    > miałbym do 5 marca to w umowie powinien być zapis nie "z góry", ale "z
    > miesięcznym wyprzedzeniem".

    1. )
    możesz, albo sąsiadowi zapłacić i sie nie kłócić, tylko wyraźnie zawsze
    zaznaczaj, za jaki miesiąc płacisz.
    Najlepiej przelewem, albo bierz pokwitowanie z wpisem za jaki miesiąc.
    W sumie co to zmienia, ostatni miesiąc będziesz miał za darmo.

    2).
    możesz sąsiada wysłać na drzewo i powiedzieć mu, że jak chce to niech sam
    się dowie co to znaczy z góry, a ty mu zapłacisz 5 kwietnia.