  • 1. Data: 2007-03-04 13:49:14
    Temat: Religia w środku lekcji
    Od: incuś <i...@j...kochany.pl.wytnij.com>

    Cześć.

    Czasem chodzę do szkoły, konkretniej gimnazjum. Nie uczęszczam na
    katechezę.

    Zaczął się nowy semestr, który przyniósł nowy plan lekcji: plan, w którym
    religia jest w środku zajęć. Czy jest to zgodne z prawem?

    A jeśli tak, to czy szkoła ma prawo mnie zatrzymywać przez tę godzinną
    przerwę na terenie szkoły? Nawet jeśli rodzic wyraża zgodę na to, bym
    ze szkoły, na tę godzinę, wychodził?

    Z góry wielkie dzięki za pomoc,

    --
    incuś
    GG:5196643

  • 2. Data: 2007-03-04 13:57:02
    Temat: Re: Religia w środku lekcji
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2007 13:49:14 +0000 (UTC), incuś napisał(a):

    > Zaczął się nowy semestr, który przyniósł nowy plan lekcji: plan, w którym
    > religia jest w środku zajęć. Czy jest to zgodne z prawem?

    Tak

    > A jeśli tak, to czy szkoła ma prawo mnie zatrzymywać przez tę godzinną
    > przerwę na terenie szkoły?

    Tak

    > Nawet jeśli rodzic wyraża zgodę na to, bym
    > ze szkoły, na tę godzinę, wychodził?

    Nawet wtedy

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-03-04 14:12:12
    Od: incuś <i...@j...kochany.pl.wytnij.com>

    scream <n...@p...pl> wrote:

    > Tak

    > Nawet wtedy

    Czy to nie jest dość dziwne? Na jakiej podstawie tak jest?

    Zawsze myślałem, że to rodzice są rodzicami, nie szkoła.

    --
    incuś
    GG:5196643

  • 4. Data: 2007-03-04 14:52:09
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2007 14:12:12 +0000 (UTC), incuś napisał(a):

    > Czy to nie jest dość dziwne? Na jakiej podstawie tak jest?
    >
    > Zawsze myślałem, że to rodzice są rodzicami, nie szkoła.

    Bo są. Rodzice od tego, żeby Cie wychować, szkoła od tego żeby wychować i
    nauczyć. W czasie Twoich zajęć lekcyjnych szkoła jest odpowiedzialna za
    Ciebie i za to co się z Tobą dzieje. Rodzice się na to zgodzili.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-03-04 15:10:26
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    scream napisał(a):
    > Bo są. Rodzice od tego, żeby Cie wychować, szkoła od tego żeby wychować i
    > nauczyć. W czasie Twoich zajęć lekcyjnych szkoła jest odpowiedzialna za
    > Ciebie i za to co się z Tobą dzieje. Rodzice się na to zgodzili.

    W czasie zajęć lekcyjnych - słusznie zauważyłeś. Przecież jeśli nie
    chodzi na katechezę, a w planie lekcji nie ma etyki, to w czasie
    tej jednej lekcji ma wolne. Czyż nie?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 6. Data: 2007-03-04 15:29:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:400a3977359f@incus.pl incuś
    <i...@j...kochany.pl.wytnij.com> pisze:

> [...]
    > Zaczął się nowy semestr, który przyniósł nowy plan lekcji: plan, w którym
    > religia jest w środku zajęć. Czy jest to zgodne z prawem?
    Tak. Wiele szkół stosuje tego rodzaju "metody" celem wywarcia nieformalnego
    nacisku dla uzyskania powszechnej obecności uczniów na katechezie.
    Wprawdzie w dobrze zarządzanych szkołach zajęcia z religii są w planie zajęć
    jako pierwsze albo ostatnie, ale takich szkół jest stosunkowo niewiele.

    > A jeśli tak, to czy szkoła ma prawo mnie zatrzymywać przez tę godzinną
    > przerwę na terenie szkoły? Nawet jeśli rodzic wyraża zgodę na to, bym
    > ze szkoły, na tę godzinę, wychodził?
    Tak. Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie organizacji nauki religii w
    przedszkolach i szkołach §3 pkt 3. Szkoła jest obowiązana zapewnić w czasie
    trwania lekcji religii lub etyki opiekę lub zajęcia wychowawcze uczniom,
    którzy nie korzystają z nauki religii lub etyki w szkole.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-03-04 15:38:09
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 4 Mar 2007 14:57:02 +0100, scream w wiadomości
    <news:ni860frfivd2$.1y2jmu904omef.dlg@40tude.net> napisał(a):

    > Tak

    Tak.

    > Tak

    Tak.

    > Nawet wtedy

    Wtedy nie.

    --
    Sz.

  • 8. Data: 2007-03-04 15:55:55
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > jako pierwsze albo ostatnie, ale takich szkół jest stosunkowo niewiele.

    Ciekawe tylko, że szkoła dba o to jedynie w przypadku "naczelnej"
    religii. Przykładowo u nas w LO było tak, że lekcje religii
    dla katolików były w środku zajęć, natomiast dla ewangelików...
    późnym wieczorem (jakieś 4-5h po zakończeniu lekcji).
    Dyrekcja bardzo niechętnie na nas patrzyła, kiedy chcieliśmy
    wyjść ze szkoły w czasie trwania lekcji religii dla katolików,
    lecz nie miała nic przeciwko wypuszczeniu wszystkich do domu
    przed lekcją religii dla ewangelików ;) Ot, równość :>
    A przecież patrząc po Waszych opiniach, wszyscy powinni
    przebywać w szkole aż do zakończenia ostatniej lekcji,
    prawda?

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 9. Data: 2007-03-04 15:58:51
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr "Gerard" Machej" <g...@g...com> wrote in message

    > W czasie zajęć lekcyjnych - słusznie zauważyłeś. Przecież jeśli nie
    > chodzi na katechezę, a w planie lekcji nie ma etyki, to w czasie
    > tej jednej lekcji ma wolne. Czyż nie?

    Nie do końca.
    Szkoła ma mu w tym czasie zapewnić zajęcie. Choćby nawet miejsce w świetlicy
    szkolnej, gdzie przez ta godzinę będzie po prostu siedział, bo szkoła za
    niego odpowiada.
    Natomiast rodzice bez problemu mogą napisać oświadczenie, że przejmują na tą
    godzinę odpowiedzialność na synem i wyrażają zgodę na opuszczenie przez
    niego terenu szkoły w tym czasie. Jeżeli takie oświadczenie znajduje sie w
    jego aktach, to nie widzę problemu z wychodzeniem z terenu szkoły. Szkoła
    nie może mu tego zabronić.

  • 10. Data: 2007-03-04 16:27:44
    Od: p...@g...com

    On 4 Mar, 16:55, "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com>
    wrote:
> [...]
    > A przecież patrząc po Waszych opiniach, wszyscy powinni
    > przebywać w szkole aż do zakończenia ostatniej lekcji,

    Sam napisales, ze katolicy skonczyli swoje lekcje 4-5h przed
    ewangelikami.
    W czym wiec problem?