  • 31. Data: 2004-10-31 04:19:42
    Temat: Re: piractwo telewizyjne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pedro wrote:

    [ciach]

    > Ale ja głównie o satelicie, i jeszcze teraz ma wchodzić telewizja
    > cyfrowa(naziemna). Czyli pojawiają się pytania:
    >
    > -czy odbiornik satelitarny(tuner-dekoder)jest odbiornikiem radiofonicznym
    > albo telewizyjnym, nie ma ekranu ani głośników,(można je
    > podłączyć)ale odbiera dane komputerowe które zamienia na "program" ale
    > nie rozpowszechniany,
    >
    > -a może to nie dane, tylko jednak program,

    Jeśli jest to jednokierunkowa, równoczesna transmisja, to IMHO nie da
    się wybronić.

    Tutaj, w odróżnieniu od 'telewizji' internetowej, nie ma indywidualnych
    połączeń i dwukierunkowej transmisji (żądanie wysłania pakietu -
    wysyłanie pakietu).

    Sygnał sobie leci, a czy go ktoś odbiera, czy nie, to nadawca zasadniczo
    nie wie.

    > -co z ciągle jeszcze nie obecną telewizją interaktywną "na żądanie",
    > to już napewno nie jest emisja programu do równoczesnego, powszechnego
    > odbioru
    > :)

    Dokładnie. W przypadku takiego system - dopóki ustawodawca sie nie
    zorientuje i nie zmieni ustawy - haracz się nie należy.