  • 1. Data: 2004-10-27 05:27:41
    Temat: Ogłoszenie a prawo
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Witam,

    czy ogłoszenie treści " poszukuję pracownika na stanowisko x. Absolwenci
    tylko uczelni Y i Z" jest zgodna z prawem? IMHO tak, ale chciałabym się
    upewnić.

    Pozdrawiam,

    Magda

  • 2. Data: 2004-10-27 06:48:27
    Temat: Re: Ogłoszenie a prawo
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Magda wyskrobał(a):
    > czy ogłoszenie treści " poszukuję pracownika na stanowisko x. Absolwenci
    > tylko uczelni Y i Z" jest zgodna z prawem? IMHO tak, ale chciałabym się
    > upewnić.

    A czemu nie? Stawiasz wymagania i masz do tego prawo. Nie ma tu
    dyskryminacji ze względu na rasę, religię czy pochodzenie więc wszystko w
    porządku.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-10-27 08:00:35
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A czemu nie? Stawiasz wymagania i masz do tego prawo. Nie ma tu
    > dyskryminacji ze względu na rasę, religię czy pochodzenie więc wszystko

    No dobrze, a jeśli ogłoszenie będzie zawierać granicę wieku jako jedno z
    wymagań? Czy wówczas jest równie poprawne? I nie ma tu dyskryminacji ze
    względu na rasę, religię przy pochodzenie, prawda?

    Magda

  • 4. Data: 2004-10-27 08:11:11
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Magda wyskrobał(a):
    > No dobrze, a jeśli ogłoszenie będzie zawierać granicę wieku jako jedno z
    > wymagań? Czy wówczas jest równie poprawne? I nie ma tu dyskryminacji ze
    > względu na rasę, religię przy pochodzenie, prawda?

    Granica wieku też nie stanowi. Rozejrzyj się jak wyglądają różne ogłoszenia
    w sprawie pracy - zawierają bardzo dużo ograniczeń (wiek, wygląd, cechy
    charakteru, posiadane kwalifikacje itd.).

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-10-27 08:19:16
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    > Granica wieku też nie stanowi. Rozejrzyj się jak wyglądają różne
    ogłoszenia > w sprawie pracy - zawierają bardzo dużo ograniczeń (wiek,
    wygląd, cechy
    > charakteru, posiadane kwalifikacje itd.).

    A co powiesz o tym?

    http://rownouprawnienie.neostrada.pl/prawopol2.html

    Magda

  • 6. Data: 2004-10-27 08:28:03
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Ogłoszenie jest bezprawne! Zawiera przesłanki dyskryminacji pośredniej. Nie
    będę rozwlekał się w tym temacie. Nawet na stronkach dla kobiet znajdziesz
    wykładnię obowiązującego prawa. Wybacz ale szukasz łatwizny.
    Pozdrówko Trybun_hg.

  • 7. Data: 2004-10-27 08:48:22
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 27 paź o godzinie 10:28, na pl.soc.prawo, Henryk Gruszka napisał(a):

    > Ogłoszenie jest bezprawne! Zawiera przesłanki dyskryminacji pośredniej. Nie
    > będę rozwlekał się w tym temacie. Nawet na stronkach dla kobiet znajdziesz
    > wykładnię obowiązującego prawa. Wybacz ale szukasz łatwizny.

    Skocz zrobić qpkę.

    --
    Herbi
    27-10-2004 10:48:19

  • 8. Data: 2004-10-27 08:54:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <clnls1$94p$1@nemesis.news.tpi.pl>, Magda wrote:
    > Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > ogłoszenia > w sprawie pracy - zawierają bardzo dużo ograniczeń (wiek,
> [...]

    Art. 113. (6) Jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub
    pośrednia, w szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność,
    rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność
    związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także
    ze względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w
    pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy - jest niedopuszczalna.

    Ogólnie wychodzi na to, że linia przebiega w obrębie tych cech na które
    się bądź nie ma wpływu, bądź nie stanowią podstaw oceny czyjejś
    (potencjalnej) przydatności zawodowej, z drugiej zaś strony są rzeczy na
    które sie ma wpływ i są one zawodowo istotne. Wykształcenie jest taką
    rzeczą a jego jakość często wiąże się z miejscem jego zdobycia, tym
    bardziej że praktycznie każda uczelnia ma programy studw nieco inne.

    Prawnikiem nie jestem, więc traktuj to jako głos w dyskusji :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-10-27 09:22:59
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Henryk Gruszka" <h...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:clnm6p$d92$1@news.onet.pl...
> [...]
    znajdziesz
    > wykładnię obowiązującego prawa. Wybacz ale szukasz łatwizny.

    Dla Ciebie łatwizna, a dla mnie sprawa dyskusyjna;)
    Ustawa nie mówi nic na temat dyskryminacji na tle wykształcenia.
    Ale dziekuję za głos w dyskusji;)

    Pozdrawiam,
    Magda

  • 10. Data: 2004-10-27 10:57:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, Henryk Gruszka wrote:
    [...komus...]
    >+ Ogłoszenie jest bezprawne! Zawiera przesłanki dyskryminacji pośredniej.
    >+ Wybacz ale szukasz łatwizny.

    Jako osobnik mało zainteresowany z czystej ciekawości jednak spytam:
    biorąc pod uwagę dwie sprzeczne z twoją odpowiedzi grupowiczów
    sądzę że to NIE jest "łatwizna". Mało, że twój punkt widzenia wymaga
    wiedzy większej niż "statystycznego obywatela". Możesz wobec tego
    wykazać że to "ci inni" się mylili ?

    pozdrowienia, Gotfryd