  • 11. Data: 2003-04-15 03:28:34
    Temat: Re: pijany prawadzacy, wlasciciel auta z na miejscu pasazera
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b7f91o$g4r$2@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:

    > Na podobnej zasadzie można się tłumaczyć prowadząc auto po pijaku: ,,wysoki
    > sądzie, pijany byłem, więc wsiadłem nieświadomy swoich czynów a potem
    > zabiłem teściową nie wiedząc co robię, tak byłem naprany''

    Ale to nie Ty zabiłeś tą teściową :) Tu bardziej chodzi o sytuacje typu
    gdy leżysz nawalono w 3d pod sklepem a w tym czasie go rabują :) Sama
    obecność nie wystarcza.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-04-15 09:15:42
    Od: "marcin" <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik marcin <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:b7ekd1

    jesli

> [...]
    lub
    > powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia
    > wolności do lat 2.
    >
    > § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    > odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania
    inny
    > pojazd niż określony w § 1,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
    > albo pozbawienia wolności do roku.
    >
    > § 3. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1 lub 2 sąd może orzec
    > podanie wyroku do publicznej wiadomości.

    to jest odnosnie osoby ktora prowadzila!

  • 13. Data: 2003-04-15 10:04:55
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    marcin wrote:

    > to jest odnosnie osoby ktora prowadzila!

    w całości:

    Art. 18. § 1. Odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn
    zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także
    ten, kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub
    wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie
    takiego czynu.
    § 2. Odpowiada za podżeganie, kto chcąc, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, nakłania ją do tego.
    § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała
    czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w
    szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady
    lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu,
    szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu
    zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

    Art. 19. § 1. Sąd wymierza karę za podżeganie lub pomocnictwo w
    granicach zagrożenia przewidzianego za sprawstwo.
    § 2. Wymierzając karę za pomocnictwo sąd może zastosować nadzwyczajne
    złagodzenie kary.

    KG

  • 14. Data: 2003-04-15 11:15:28
    Od: "marcin" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > granicach zagrożenia przewidzianego za sprawstwo.
    > § 2. Wymierzając karę za pomocnictwo sąd może zastosować nadzwyczajne

    dupa to nie to!! to ma byc odpowiedzialnosc wlasciciela auta do dopuszczenia
    pojazdu do ruchu,
    kara pieniezna lub naganna... sami kozacy tutaj a nikt nic nie wie ehhh

  • 15. Data: 2003-04-15 11:16:42
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik marcin <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b7gik7> >

    > to jest odnosnie osoby ktora prowadzila!

    Przeciez podalem, ze w zw. z art. 18 i 19.

    Depi.

  • 16. Data: 2003-04-15 12:30:29
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    marcin wrote:
    > dupa to nie to!! to ma byc odpowiedzialnosc wlasciciela auta do dopuszczenia
    > pojazdu do ruchu,
    > kara pieniezna lub naganna... sami kozacy tutaj a nikt nic nie wie ehhh

    kodeks wykroczeń
    Art. 96. § 1. Właściciel, posiadacz, użytkownik lub prowadzący pojazd,
    który:
    1) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania osobę nie mającą sprawności fizycznej lub psychicznej w
    stopniu umożliwiającym należyte prowadzenie pojazdu;
    2) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej osobę nie
    mającą wymaganych uprawnień;
    3) dopuszcza do prowadzenia pojazdu na drodze publicznej lub w strefie
    zamieszkania osobę znajdującą się w stanie po użyciu alkoholu lub
    podobnie działającego środka;
    4) dopuszcza pojazd do jazdy na drodze publicznej pomimo braku
    wymaganych dokumentów stwierdzających dopuszczenie pojazdu do ruchu;
    5) dopuszcza pojazd do jazdy na drodze publicznej, pomimo że pojazd nie
    jest należycie zaopatrzony w wymagane urządzenia i przyrządy albo pomimo
    że nie nadają się one do spełnienia swego przeznaczenia;
    6) dopuszcza do korzystania z pojazdu samochodowego w sposób niezgodny z
    jego przeznaczeniem,
    podlega karze grzywny.

    Ale moim zdaniem jeśli kierowca miał >0,5 to poważnie można by się
    zastaniawiać nad pomocnictwem.

    KG

  • 17. Data: 2003-04-15 22:07:19
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Spotkałem się z kwalifikacją art. 18 § 3 w zw. z art. 244 kk.
    Właściciel dał prowadzić samochód osobie, która miała
    zakaz prowadznie sądownie orzeczony i wiedział o tym.
    Tu chyba będzie analogicznie:
    art. 18 § 3 w zw. z art. 178a § 1 kk.

  • 18. Data: 2003-04-16 00:23:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Ale to nie Ty zabiłeś tą teściową :) Tu bardziej chodzi o sytuacje typu
    > gdy leżysz nawalono w 3d pod sklepem a w tym czasie go rabują :) Sama
    > obecność nie wystarcza.

    Tak, ale dajesz im łom! ,,Tak Wysoki Sądzie, podałem mu nóż, a on zabił moją
    teściową.''

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 19. Data: 2003-04-16 08:47:47
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Marcyś <m...@n...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7i19n$juj$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > Właściciel dał prowadzić samochód osobie, która miała
    > zakaz prowadznie sądownie orzeczony i wiedział o tym.

    Czyzem wlasnie nie tak byl napisal, dla dodatkowej iluminacji art. 19
    umieszczajac?

    Depi.

  • 20. Data: 2003-04-16 14:51:25
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > Czyzem wlasnie nie tak byl napisal, dla dodatkowej iluminacji art. 19
    > umieszczajac?

    nie, Ty napisałeś
    art. 178a § 1 kk w zw. z art. art. 18 § 3... ;))

    KG