  • 1. Data: 2008-11-25 14:33:15
    Temat: opłacanie zaiks , stoart itd.
    Od: "d...@k...chip.pl" <d...@k...chip.pl>

    Obiło mi się gdzieś o uszy że jeśli mam umowę i płacę za publiczne
    wykonywanie utworów w jednej organizacji autorskiej to z innymi umowy
    podpisywać nie muszę, czy ktoś pamięta podstawę prawną?

  • 2. Data: 2008-11-25 14:45:10
    Temat: Re: opłacanie zaiks , stoart itd.
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 15:33:15 +0100, d...@k...chip.pl napisał(a):

    > Obiło mi się gdzieś o uszy że jeśli mam umowę i płacę za publiczne
    > wykonywanie utworów w jednej organizacji autorskiej to z innymi umowy
    > podpisywać nie muszę, czy ktoś pamięta podstawę prawną?

    Dobrze Ci się odbiło ;-) jeśli organizacja, której płacisz jest
    "uniwersalna" w tej "grupie zawodowej", z której utworów korzystasz.
    Źle, jeśli jest jakaś kategoria artystów nieobjęta działaniem tego OZZ.

    Hint: załóżmy, że organizacja XYZ ma pod opieką reżyserów, aktorów i
    scenarzystów, zaś organizacja ZYŹ ma pod opieką reżyserów, muzyków i
    scenarzystów.
    Jeśli zamierzasz korzystać z utworu obejmującego wkład reżyserów,
    aktorów, muzyków i scenarzystów -- nie ominie Cię zawarcie umowy z XYZ
    oraz ZYŹ.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-25 15:37:26
    Od: Roman Rumpel <r...@p...gazeta.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Jeśli zamierzasz korzystać z utworu obejmującego wkład reżyserów,
    > aktorów, muzyków i scenarzystów -- nie ominie Cię zawarcie umowy z XYZ

    Jeszcze nie do końca, bo jeszcze zależy co jest przedmiotem opłat.
    ZAIKS może wziąć za wykonawców, a ZPAV będzie chciał za producentów.

    --
    Szukam nowej sygnaturki

    Roman Rumpel skype:rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 4. Data: 2008-11-26 07:40:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 25 Nov 2008 16:37:26 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > Jeszcze nie do końca, bo jeszcze zależy co jest przedmiotem opłat. ZAIKS
    > może wziąć za wykonawców, a ZPAV będzie chciał za producentów.

    Hmm jest możliwość odfajkowania zakresu opłaty? Albo odwrotnie: kiedy XYZ
    powie "wprawdzie mamy pod opieką scenarzystów, ale ponieważ nasi koledzy
    z ZYŹ też ich mają pod opieką, to my się dzielimy rynkiem i nie
    podpiszemy z panem umowy na scenarzystów. Proszę iść do naszych
    przyjaciół"?
    Nie sądzę.

  • 5. Data: 2008-11-26 12:26:09
    Od: "d...@k...chip.pl" <d...@k...chip.pl>

    Ponieważ dostałem formularz z STOART listem zwykłym to poszedł w kosz,
    jak dostanę poleconym poproszę o listę wykonawców których chronią, jeśli
    przyślą przestanę korzystać z muzyki tych wykonawców i taką dam
    odpowiedź. Czy to skuteczny schemat postępowania?

  • 6. Data: 2008-11-26 13:07:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 13:26:09 +0100, d...@k...chip.pl napisał(a):

> [...]
    > przyślą przestanę korzystać z muzyki tych wykonawców i taką dam
    > odpowiedź. Czy to skuteczny schemat postępowania?

    Niestety nie.

  • 7. Data: 2008-11-26 13:15:30
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    d...@k...chip.pl wrote:
> [...]
    > przyślą przestanę korzystać z muzyki tych wykonawców i taką dam
    > odpowiedź. Czy to skuteczny schemat postępowania?

    To Twoim obowiązkiem jest zapewnienie legalności odtwarzanej muzyki.
    Jeśli nie jesteś rozliczony z tymi wykonawcami (bezpośrednio lub
    pośrednio przez którąś organizację), to w tym momencie łamiesz prawo.

    Pozdrawiam, argothiel