  • 1. Data: 2004-03-16 08:24:27
    Temat: odwolanie darowizny
    Od: "a_gg_a" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    rodzice męza koleżanki mieli mieszkanie. Po ich ślubie (koleżanki i jej
    ówczesnego męża) zrobili darowiznę tego mieszkania na ich oboje. Następnie
    małżonkowie spisali intercyzę, na skutek ktorej mieszkanie znalazlo się w
    posiadaniu tej koleżanki. Potem się rozwiedli.
    Wiem ze darowiznę można odwołać, jeżeli darbiorca (czy jak to sie nazywa)
    nie spełnia obowiązkow wobec darczyńcy. Ona oczywiście nie spełnia żadnych
    obowiązkow wobec byłych teściów. Czy mają oni prawo odwołać darowiznę? A
    jeżeli ta to do kiedy (czy np. do upływu 5 lat od momentu darowizny)?

    Pozdrawiam
    Aga

  • 2. Data: 2004-03-16 10:56:00
    Temat: Re: odwolanie darowizny
    Od: "wfp" <w...@p...onet.pl>

    > obowiązkow wobec byłych teściów. Czy mają oni prawo odwołać darowiznę? A
    > jeżeli ta to do kiedy (czy np. do upływu 5 lat od momentu darowizny)?

    art. 901 kodeks cywilny: Rozwiązania umowy darowizny nie można żądać po
    upływie dwóch lat od jej wykonania.

    pozdrawiam,
    wfp