  • 1. Data: 2003-02-15 20:13:06
    Temat: odbiór techniczny przyłącza po 20 latach
    Od: "Lech" <lecban@(no_spam)polbox.com>

    Niedawno Miejskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. zwróciły się do mnie z
    taką sprawą. Na podstawie rachunków za wodę, które systematycznie płacę,
    doszli do wniosku, że nie płacę za kanalizację (dom jednorodzinny). Zdziwiło
    mnie to bardzo, gdyż mówią mi o tym dopiero po ...20 latach. Dotąd byłem
    przekonany, że w kwocie opłaty za wodę jest też zawarta opłata za kanalizę,
    jednak zdaniem MWiK tak nie jest. Co więcej, uznali, że nie mam dokonanego
    odbioru technicznego przyłącza gdyż nie mogą znaleźć u siebie tego
    dokumentu. Poprosili mnie bym też poszukał, jeśli nie znajdę to, jak mi
    zapowiedzieli, czeka mnie dość długa droga proceduralna.

    Po poszukiwaniach w domu, niestety nie znalazłem kopii dokumentu odbioru.
    Posiadam natomiast dokumentację projektu przyłącza i mapkę geodezyjną, na
    której przyłącze jest już naniesione. Z dokumentacji projektu przyłącza
    wynika, że na mapkę geodezyjną uaktualnia się po odbiorze technicznym.
    "Poszlaki" zatem wskazują, że odbiór techniczny miał miejsce. Czy z
    powyższego można jakimś trybem uznać, że faktycznie odbiór techniczny był by
    żądania PWiK zostały "zaspokojone".

    Pozostaje jeszcze kwestia nie uiszczonych opłat. Tu otrzymałem informację,
    że będą "elastyczni". Za jaki okres wstecz powinienem zapłacić i wg jakich
    stawek - bieżących czy z minionych lat?

    Bardzo proszę o poradę i z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2003-02-16 11:36:26
    Temat: Odp: odbiór techniczny przyłącza po 20 latach
    Od: "fifi" <j...@i...pl>

    Użytkownik Lech <lecban@(no_spam)polbox.com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b2m71g$epo$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > dokumentu. Poprosili mnie bym też poszukał, jeśli nie znajdę to, jak mi
    > zapowiedzieli, czeka mnie dość długa droga proceduralna.

    Jeśli ONI nie mają zadnych dokumentów to nie maja szansy przed sądem
    wygrać sprawę z Tobą o ich brak u Ciebie . Lecz ty masz mapkę geodezyjną
    z naniesionym przyłączem . W swojej łaskawości i ugodowym rozwiązaniu
    możesz zrobić im tylko ksero tej mapki .

    > "Poszlaki" zatem wskazują, że odbiór techniczny miał miejsce. Czy z
    > powyższego można jakimś trybem uznać, że faktycznie odbiór techniczny był
    by
    > żądania PWiK zostały "zaspokojone".
    Oczywiście , że odbiór już był . Od tego nie możesz odstąpić bo inaczej to
    Cię zjedzą na żywo .W sądzie nie wygrają .

    > Pozostaje jeszcze kwestia nie uiszczonych opłat. Tu otrzymałem informację,
    > że będą "elastyczni".
    Za jaki okres wstecz powinienem zapłacić i wg jakich
    > stawek - bieżących czy z minionych lat?
    Opłaty od teraz .Jeśli okażą się jednak mało elastyczni to zapytałbym o
    radę
    prawnika . Sądzę , że po nieukrywanej wizycie u prawnika wykaż ą
    elastyczność i zaakceptują opłaty " od teraz " bo to z ich winy nie byłeś
    obciążany opłatami .

  • 3. Data: 2003-02-19 18:00:46
    Temat: Dzięki
    Od: "Lech" <lecban@(no_spam)polbox.com>