  • 1. Data: 2004-10-13 15:26:53
    Temat: mandat za przeklinanie
    Od: "GReG" <g...@f...onet.pl>

    witam,
    nie za duzo wiem o prawie stad moje pytanie na grupe poswiecona tej
    dziedzinie.
    wlasnie uslyszalem w radiu, ze w Elblagu wystawiono kilkaset mandatow (chyba
    w tym roku) za przeklinanie. czy to naprawde mozliwe w Polsce? powiedziano
    rowniez ze maksymalna kara siega 1500 zlotych, czy to rowniez prawda? jak
    dluga i skomplikowana wiazanka musialaby to byc, zeby dostac TAKĄ karę?
    pozdrawiam
    GReG

  • 2. Data: 2004-10-13 15:37:21
    Temat: Re: mandat za przeklinanie
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    GReG wrote:
    > wlasnie uslyszalem w radiu, ze w Elblagu wystawiono kilkaset mandatow (chyba
    > w tym roku) za przeklinanie. czy to naprawde mozliwe w Polsce?

    kodeks wykroczeń
    Art. 141. Kto w miejscu publicznym umieszcza nieprzyzwoite ogłoszenie,
    napis lub rysunek albo używa słów nieprzyzwoitych,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze
    nagany.

    KG

  • 3. Data: 2004-10-13 17:03:20
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "GReG"

> [...]
    > rowniez ze maksymalna kara siega 1500 zlotych, czy to rowniez prawda? jak
    > dluga i skomplikowana wiazanka musialaby to byc, zeby dostac TAKĄ karę?

    Wreszcie ! Może się skończy zastępowanie przecinków wyrazem na "k".

    Marek

  • 4. Data: 2004-10-13 18:26:40
    Od: Filip KK <k...@1...pl>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

    > pytanie teraz, jakie to sa slowa nieprzyzwoite to pierwsze i co w tym
    > przypadku jest uwazane za miejsce publiczne?

    Siedzisz z tylu w radiowozie i klniesz do policjantow, ze CI mandat
    wystawiaja. Z tego wynika, ze nie maja prawa wlepic Ci mandatu, bo nie
    jestes w miejscu publicznym, tylko w radiowozie.

    --
    Pozdrawiam, Filip
    Przy odpowiadaniu na maila, usun "1937"

  • 5. Data: 2004-10-13 18:27:15
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]

    pytanie teraz, jakie to sa slowa nieprzyzwoite to pierwsze i co w tym
    przypadku jest uwazane za miejsce publiczne?

    Weiess fajna audycje na ten temat prowadzil.

    P.

  • 6. Data: 2004-10-13 18:28:13
    Od: Filip KK <k...@1...pl>

    Użytkownik Przemek R. napisał:

    > polecam sie doksztalcic :-)
    > http://www.kurde.pl/katalog/wyklad_mniodka.php

    "Na zachodzie zachmurzenie będzie kurwa umiarkowane, wiatr raczej kurwa
    silny. Temperatura maksymalna ok. 2st. Celsjusza, a więc kurewsko zimno
    kurwa będzie. Ogólnie, to kurwa jesień idzie."

    :-D

  • 7. Data: 2004-10-13 18:29:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

  • 8. Data: 2004-10-13 18:31:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Wykład profesora Mniodka
    Kiedy się człowiek potknie albo skaleczy, woła: "O kurwa!". To, lapidarne
    słowo wyraża jakże wiele uczuć, począwszy od zdenerwowania, rozczarowania
    poprzez zdziwienie, fascynację, a na radości i satysfakcji kończąc.

    Przeciętny Polak w rozmowie z przyjacielem opowiada np.: "Idę sobie stary
    przez ulicę, patrzę, a tam taka dupa, że o kuuuurrrwa." Kurwa może również
    występować w charakterze interpunktora, czyli zwykłego przecinka, np.:
    "Przychodzę kurwa do niego, patrzę kurwa, a tam jego żona, no i się kurwa
    wkurwiłam, no nie?" Czasem kurwa zastępuje tytuł naukowy lub służbowy, gdy
    nie wiemy, jak się zwrócić do jakiejś osoby płci żeńskiej "chodź tu kurwo
    jedna!".

    Używamy kurwy do charakteryzowania osób "brzydka, kurwa nie jest", "o
    kurwa, takiej kurwie na pewno nie pożyczę", czy jako przerwy na
    zastanowienie "czekaj, czy ja, kurwa lubię poziomki?". Wyobraźmy sobie jak
    ubogi byłby słownik przeciętnego Polaka bez prostej kurwy. Idziemy sobie
    przez ulicę, potykamy się nagle, mówimy do siebie: "bardzo mnie irytują
    nierówności chodnika, które znienacka narażają mnie na upadek. Nasuwa mi
    to złe myśli o władzach gminy". Wszystkie te i o wiele jeszcze bogatsze
    treści i emocje wyraża proste "O kurwa!", które wyczerpuje sprawę.

    Gdyby Polakom zakazać "kurwy", niektórzy z nich przestaliby w ogóle mówić,
    gdyż nie umieliby wyrazić inaczej swoich uczuć. Cała Polska zaczęłaby
    porozumiewać się na migi i gesty. Doprowadziłoby to do nerwic,
    nieporozumień, niepewności i niepotrzebnych naprężeń w Narodzie Polskim. A
    wszystko przez jedną małą "kurwę". Spójrzmy jednak na rodowód tego słowa.

    "Kurwa" wywodzi się z łaciny od "curva", czyli krzywa. Pierwotnie w języku
    polskim "kurwa" oznaczała kobietę lekkich obyczajów, czyli po prostu
    dziwkę. Dziś "kurwę" stosujemy również i w tym kontekście, ale mnogość
    innych znaczeń przykrywa całkowicie to jedno. Można z powodzeniem
    stwierdzić, że "kurwa" jest najczęściej używanym przez Polaków słowem.
    Dziwi jednak jedno - dlaczego słowo to nie jest używane publicznie (nie
    licząc filmów typu "PSY", gdzie aktorzy prześcigają się w rzucaniu
    "kurwami"), praktycznie nie słyszymy, aby politycy czy dziennikarce
    wplatali w swe zdania zgrabne "kurwy".

    Pomyślmy o ile piękniej wyglądałaby prognoza pogody wygłoszona w
    następujący sposób: "Na zachodzie zachmurzenie będzie kurwa umiarkowane,

  • 9. Data: 2004-10-14 05:22:59
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Filip KK napisał(a) w wiadomości news:ckjs9q$rt6$2@opal.futuro.pl:

    > wystawiaja. Z tego wynika, ze nie maja prawa wlepic Ci mandatu, bo nie
    > jestes w miejscu publicznym, tylko w radiowozie.

    Nie wręczają ci mandatu, bo popełniasz przestępstwo z art. 226 kk.

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-10-15 15:25:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Johnson wrote:
    > Nie wręczają ci mandatu, bo popełniasz przestępstwo z art. 226 kk.

    raczej nie... przynajmniej tak rozumiem opis

    KG