  • 1. Data: 2004-10-13 14:55:49
    Temat: Małoletni spadkobierca
    Od: "Kuleczka" <a...@i...pl>

    Witam!
    Moze ktos z szanownych grupowiczów odpowie mi na pytanie:
    Kto ma zaplacić (jest zobowiazany do zapłacenia) podatku spadkowego gdy
    spadkobierca jest małoletni i nie ma żadnych dochodów? Czy jako opiekun
    prawny mam taki obowiazek, skoro spadek przyjęłam w imieniu dziecka w
    sądzie?
    Pytanie nr 2: od złożenia dokumentów w US minęły 3 mc i dostaliśmy żadnej
    decyzji, telefonicznie pani odpowiada że "prosze czekać,były wakacje"Czy ich
    nie obowiazuja zadne terminy?
    Ozdr
    AA

  • 2. Data: 2004-10-13 14:58:54
    Temat: Re: Małoletni spadkobierca
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Kuleczka napisał:

> [...]
    > spadkobierca jest małoletni i nie ma żadnych dochodów? Czy jako opiekun
    > prawny mam taki obowiazek, skoro spadek przyjęłam w imieniu dziecka w

    Zarządzasz jego majątkiem ?
    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-10-13 17:15:17
    Od: "MFY" <m...@o...pl>

> [...]
    > spadkobierca jest małoletni i nie ma żadnych dochodów? Czy jako opiekun
    > prawny mam taki obowiazek, skoro spadek przyjęłam w imieniu dziecka w

    Co do małoletności to nie wiem, ale ogólnie US nie obchodzi czy ktoś ma
    dochody czy nie ma. Podatek jest to jakiś tam procent wartości spadku tak
    więc trzeba sprzedać spadek i stąd zapłacić podatek.
    Gdy ja dostałam spadek po babci, wyliczyli mi ile mam zapłacić i już. Nikt
    się nie pytał o dochody, których nie miałam studiując i będąc na utrzymaniu
    rodziców. Musiałam sprzedać część spadku by mieć kase na podatek.

  • 4. Data: 2004-10-13 17:37:48
    Temat: przestępstwo skarbowe małoletniego??
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "MFY" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    utrzymaniu
    > rodziców. Musiałam sprzedać część spadku by mieć kase na podatek.

    A jeśli małoletni nie zapłaci, to czy odpowiada za to jakkolwiek, skoro
    małoletni (ponizej 13 roku zycia) nie moze popełnic przestepstwa?
    p.
    W,.

  • 5. Data: 2004-10-14 09:18:11
    Od: "Lukasz" <l...@r...interia.pl>

> [...]
    utrzymaniu
    > rodziców. Musiałam sprzedać część spadku by mieć kase na podatek.

    Najlepsze w tym jest to ze formalnie do czasu zaplacenia podatku nie masz
    prawa sprzedac niczego co wchodzi w sklad spadku.. Wiec bledne kolko..

    Pozdrawiam

    L.

  • 6. Data: 2004-10-16 20:52:20
    Od: "MFY" <m...@o...pl>

    > Najlepsze w tym jest to ze formalnie do czasu zaplacenia podatku nie masz
    > prawa sprzedac niczego co wchodzi w sklad spadku.. Wiec bledne kolko..

    Ale jest to tak jakby tylko pczątkowe założenie, więc wystarczy tylko
    przedstawić fakty przed US i można sprzedać. Tak przynajmniej było w moim
    przypadku.