  • 1. Data: 2004-10-13 13:37:35
    Temat: Czy pracodawca może przeszukać biurko lub szafki pracownika?
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Witam Grupowiczów!

    Pracodawca chce sprawdzić czy pracownicy nie ukrywają w biurkach lub
    szafkach pracowniczych rzeczy niedozwolonych lub zakazanych na terenie
    całego zakładu pracy. Czy ma do tego prawo? Jeżeli tak, to kto może dokonać
    przeszukania i czy przeszukanie musi się odbyć wyłącznie w obecności
    pracownika?

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler

  • 2. Data: 2004-10-13 14:30:42
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Adam Gentler napisał:

> [...]
    > całego zakładu pracy. Czy ma do tego prawo? Jeżeli tak, to kto może dokonać
    > przeszukania i czy przeszukanie musi się odbyć wyłącznie w obecności

    Ogólnie to może jeśli regulamin, który pracownik zaakceptował to
    przewiduje.Jakby nie było , szafki te są własnością pracodawcy i
    użycza on tylko je pracownikom. Wydaje mi się, że w takiej sytuacji
    może to zrobić, tylko KOMISYJNIE w obecności pracownika.

    Bez podstawy prawnej, takie moje przemyslenia jako pracownika,
    ktorego moglo by to dotknac. A co wiecej, kiedys dotknelo ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 3. Data: 2004-10-13 20:00:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 15:37:35 +0200, Adam Gentler naskrobał(a):

> [...]
    > całego zakładu pracy. Czy ma do tego prawo? Jeżeli tak, to kto może dokonać
    > przeszukania i czy przeszukanie musi się odbyć wyłącznie w obecności

    odpowiem pytaniem - czy właściciel przedmiotu ma prawo rozporządzać własną
    rzeczą czy też to prawo przysługuje osobie która spędza przy nim czas?

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-10-13 21:06:06
    Od: "Rafal Urbanelis" <r...@p...onet.pl>

    "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> schrieb im Newsbeitrag
    > Dnia Wed, 13 Oct 2004 15:37:35 +0200, Adam Gentler naskrobał(a):

    > odpowiem pytaniem - czy właściciel przedmiotu ma prawo rozporządzać własną
    > rzeczą czy też to prawo przysługuje osobie która spędza przy nim czas?

    IMHO niezbyt trafione i zbyt daleko idace uogolnienie.
    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 5. Data: 2004-10-13 21:20:27
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Sebol <lobo_(usun_to)@autograf.pl> napisał(a):

    > odpowiem pytaniem - czy właściciel przedmiotu ma prawo rozporządzać własną
    > rzeczą czy też to prawo przysługuje osobie która spędza przy nim czas?

    Kodeks cywilny:

    Art. 140. W granicach określonych przez ustawy i
    _zasady_współżycia_społecznego_ właściciel może, z wyłączeniem innych osób,
    korzystać z rzeczy _zgodnie_ze_społeczno-
    gospodarczym_przeznaczeniem_swego_prawa_, w szczególności może pobierać
    pożytki i inne dochody z rzeczy.
    W__tych_samych_granicach_może_rozporządzać_rzeczą_.

  • 6. Data: 2004-10-13 22:07:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ckje94$hf8$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Takie przeszukanie jest prawnie dopuszczalne, bo przecież szafka stanowi
    własność pracownika. Ale bez jego obecności i świadków, to pracodawca naraża
    się na spore niebezpieczeństwo pieniaczenia się. Po pierwsze, nawet jak coś
    znajdzie, to żaden dowód, bo mógł podrzucić. Po drugi mogą być pomówienia o
    kradzież.

  • 7. Data: 2004-10-14 19:10:42
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 22:00:39 +0200, Sebol napisał(a):

    > odpowiem pytaniem - czy właściciel przedmiotu ma prawo rozporządzać własną
    > rzeczą czy też to prawo przysługuje osobie która spędza przy nim czas?

    Wynajmujesz komuś mieszkanie, które jest Twoją własnością.
    Czy masz prawo pójść do tego mieszkania i przeszukać je
    w dowolnym momencie?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 8. Data: 2004-10-15 16:26:00
    Temat: Re: Czy pracodawca mo=BFe przeszuka=E6 biurko lub szafki pracownika?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Wynajmujesz komuś mieszkanie, które jest Twoją własnością.
    > Czy masz prawo pójść do tego mieszkania i przeszukać je
    > w dowolnym momencie?

    Tak.

    ;-)
    --