  • 1. Data: 2002-11-13 20:53:46
    Temat: małe pytanko chyba z prawa spadkowego
    Od: "Marcin Żuchowski" <m...@x...wp.pl>

    Niedawno zmarł mój ojciec miał pewne zadłużenia co się znimi teraz stanie
    czy musi je spłacić spadkobierca czy poprostu przepadają.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję

  • 2. Data: 2002-11-14 15:41:55
    Temat: Re: małe pytanko chyba z prawa spadkowego
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@s...pl>

    To zależy od zachowania spadkobiercy
    - przyjmie spadek bez zastrzezeń: odpowiada za całość długów
    - przyjmie spadek z dobrodziejstwem inwentarza: odpowiada za długi do
    wysokości spadku
    - odrzuci spadek: długi zostaną uregulowane z masy spadkowej przez komisarza
    (czy jak on się nazywa)

    nic w przyrodzie nie ginie:) zwłaszcza długi spadkowe:)

    --
    *** w...@s...pl * www.ePolisa.republika.pl ***

    Użytkownik Marcin Żuchowski <m...@x...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aque1e$blu$...@n...tpi.pl...