  • 1. Data: 2002-11-13 21:00:04
    Temat: problem
    Od: Wojciech Korona <w...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.

    Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:

    Otoz moja kolezanka miala jakis czas temu wypadek na torze gokartowym.
    Wjechala w bande (opony) i nieszczesliwie zlamala sobie noge.

    Zlozyla wniosek o udzielenie jej odszkodowania z tytulu Odpowiedzalnosci
    Cywilnej wlasciciela toru.

    We wniosku opisala zdarzenie.

    Ubezpieczyciel odpisal jej, ze ubezpieczenie sie jej nie nalezy,
    poniewaz (w skrocie):
    - byla sprawca wypadku
    - zostala poinformowana o sposobie jazdy
    - przyczyna byla nieostroznosc
    - jest posiadaczem prawa jazdy, wiec jazda powinna jej byc znajoma
    - w zdarzeniu niczym nie zawinil ani tez niczego nie zaniedbal
    wlasciciel toru kartingowego

    No i teraz jest problem.
    Moim zdaniem odszkodowanie sie nalezy poniewaz:
    - moja kolezanka zostala poinformowana jedynie o sposobie funkcjonowania
    gokartu (jechala nim pierwszy raz), nie zostala poinformowana natomiast
    o sposobie jazdy - a to bardzo istotne (tlumaczenie sie, ze ona ma prawo
    jazdy jest bezzasadne, poniewaz gokart jest nieco innym pojazdem i nie
    mozna go porownywac do samochodu)
    - po drugie nie dano jej do przeczytania regulaminu toru, ani zadnego
    pisma do podpisania o zapozaniu sie z regulaminem
    To sa ewidentne zaniedbania wlasciciela toru.

    Nie wiem jakich jeszcze mozna uzyc tutaj argumentow.

    Nie wiem w ogole jak podejsc do tej sprawy.

    Ubezpieczyciel napisal, ze w przypadku kwestionowania ich decyzji mozna
    dochodzic sie praw na drodze sadowej.
    Czy to znaczy, ze nie mozna juz skladac odwolania i nalezy od razu
    wystepowac na droge sadowa ?
    Jakie sa szanse wygrania tej sprawy ?

    Bardzo prosze o pomoc.

    Wojciech Korona