  • 1. Data: 2002-12-05 21:34:09
    Temat: kupno mieszkania - pieniadze od rodziny
    Od: "Łukasz" <s...@p...pl>

    Witam grupowiczow :)
    Mam taki problem...
    Jestem jeszcze uczniem (18 lat), nie pracuje, nie zarabiam, mieszkam razem z
    mama i dziadkami...
    Teraz planujemy kupic mieszkanie... bedzie to glownie z oszczednosci
    dziadkow...
    Mieszkanko mialoby byc kupione na mnie... (mama jest uwiklana w sprawe
    rozwodowa... dlatego nie na Nia:)))
    No i teraz mam pytanie:
    Jak to przeprowadzic od strony prawnej, tak zebym nie mial zadnych problemow
    z Urzedem Skarbowym.... czy dziadkowie maja przekazac pieniadze w formie
    darowizny? czy moge tak poprostu kupic mieszkanko na siebie za pieniadze
    dziakdow, bez zadnych darowizn (bo darowizna to sie wiaze z kosztami... :( )
    jak to rozwiazac?

    jest to dla mnie wazne poniewaz w przyszlosci chce sie zajac
    nieruchomosciami, a w ustawie ladnie pisze o warunkach uzyskania licencji -
    o przynanie licencji moze starac sie osoba, ktora nie byla karana za
    przestępstwa skarbowe - no i tego chcialbym uniknac :))))

    z gory dziekuje za Wasza pomoc :)

    --
    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2002-12-05 21:47:51
    Temat: Re: kupno mieszkania - pieniadze od rodziny
    Od: "maciekdorota" <m...@g...pl>

    Użytkownik Łukasz <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asogma$m5d$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > darowizny? czy moge tak poprostu kupic mieszkanko na siebie za pieniadze
    > dziakdow, bez zadnych darowizn (bo darowizna to sie wiaze z kosztami...
    ( )
> [...]
    > pozdrawiam
    > Łukasz
    >
    > Wedlug mnie najprosciej jak dziadkowie kupia na siebie i nastepnie
    dokonaja darowizny na twoja rzecz.
    Wowczas tylkopodatek od spadkow i darowizn.

    Ale moze sa inne lepsze rozwiazania.

    Msacko

  • 3. Data: 2002-12-05 22:01:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Gratuluję rzadkiej w Twoim wieku dalekowzroczności!

    Istnieje jeden sposób obejścia podatku od darowizny, jeśli wartość
    mieszkania przekracza próg (choć w pierwszej grupie jest on bardzo wysoki).
    Po prostu dziadkowie darowują Ci 2/3 wartości mieszkania (po 1/3 każde), zaś
    1/3 darowują Twojej matce zastrzegając, że jest to jej majątek odrębny.
    Matka następnie darowuje Ci tę 1/3.

    Jeśli to nie wystarczy, to pozostaje tylko zrealizować to na raty i kupić
    mieszkanie na współwłasność z dziadkami. Pozostała część darują ci, gdy
    upłynie 5 lat.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3