  • 1. Data: 2007-04-07 08:43:03
    Temat: kogo wina - stłuczka <?!>
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    kazus:
    X wyjeżdza z drogi podporządkowanej na główną, po której jedzie z nadmierną
    prędkością Y (ograniczenie do 40km/h, Y jedzie załóżmy 70km/h). Dochodzi do
    stłuczki. Y uważa ze X nie ustąpił pierwszeństwa, natomiast X broni się ze
    był świecie przekonany ze Y jedzie z dozwoloną predkoscia, a warunki nie
    pozwoliły mu oszacowac rzeczywistej predkosci Y wiec domniemywał ze jedzie z
    dozwolona predkoscia 40km/h. Ekspertyzy wykazały że Y jechał z predkoscia
    70km/h.
    Kogo wina? moze wspolwina?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-07 09:02:34
    Temat: Re: kogo wina - stłuczka <?!>
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 7 Apr 2007 10:43:03 +0200, karkow napisał(a):

> [...]
    > pozwoliły mu oszacowac rzeczywistej predkosci Y wiec domniemywał ze jedzie z

    A w jaki sposób ten "Y" dowiedział się że na "głónej" przed miejscem gdzie
    on się włączał do ruchu było ograniczenie do 40km/h? :)
    Nie mówię o tym że dowiedział się po fakcie kolizji - bo wtedy mógł się
    "przespacerować" i tak wpadł na pomysł takiej obrony .. ;)

  • 3. Data: 2007-04-07 10:22:32
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > A w jaki sposób ten "Y"

    X chyba?:)

    Angie

  • 4. Data: 2007-04-07 10:47:00
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

> [...]
    > Nie mówię o tym że dowiedział się po fakcie kolizji - bo wtedy mógł się
    > "przespacerować" i tak wpadł na pomysł takiej obrony .. ;)

    no np mieszka obok i wie ze na glownej jest do 40km/h ;-)

    juz chyba wiem jakie rozwiazanie - warunek sine qua non, gdyby nie wyjechal
    nic by sie nie stało, czyli wina X.
    Inne pomysły?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-04-07 12:09:18
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "karkow" <k...@o...pl> wrote in message news:ev7lid$mj$1@news.onet.pl...
> [...]
    > warunki nie pozwoliły mu oszacowac rzeczywistej predkosci Y wiec
    > domniemywał ze jedzie z dozwolona predkoscia 40km/h. Ekspertyzy wykazały

    Jeden dostanie mandat za wymuszenie pierwszeństwa, a drugi za przekroczenie
    prędkości (o ile mu to udowodnią).
    Choćby on był rakietą, masz włączać się do ruchu tak aby nie powodować
    zagrożenia.

  • 6. Data: 2007-04-07 12:10:52
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message
    > Nie mówię o tym że dowiedział się po fakcie kolizji - bo wtedy mógł się
    > "przespacerować" i tak wpadł na pomysł takiej obrony .. ;)

    Choćby nawet wiedział, że tam jest zakaz wjazdu, to go to w żaden sposób nie
    uratuje.

  • 7. Data: 2007-04-07 12:25:15
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    > Jeden dostanie mandat za wymuszenie pierwszeństwa, a drugi za
    > przekroczenie
    > prędkości (o ile mu to udowodnią).
    no tak, ale z czyjego ubezpieczenia bedzie pokryta naprawa ;-)

  • 8. Data: 2007-04-07 12:28:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@g...pl.invalid> w

    > Choćby on był rakietą, masz włączać się do ruchu tak aby nie powodować
    > zagrożenia.

    Dobrze, że sądy maja trochę inne zdanie na ten temat vide przypadek Olejnika

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-04-07 13:13:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "karkow" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > no np mieszka obok i wie ze na glownej jest do 40km/h ;-)

    Moze 5 minut wczesniej ktoś skradł znak.

    > Inne pomysły?

    Raczej nie ma.

  • 10. Data: 2007-04-07 14:49:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "karkow" <k...@o...pl> wrote in message news:ev82j2$24c$1@news.onet.pl...

    > no tak, ale z czyjego ubezpieczenia bedzie pokryta naprawa ;-)

    z twojego.
    Bo to ty wymusiłeś pierwszeństwo, które doprowadziło do kolizji.