  • 31. Data: 2009-12-08 12:14:06
    Temat: Re: kodeks żywności
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Johnson" napisał:
    > Widzę że różnimy się co do tego że ty widzisz coś czego nie ma - czyli te
    > szkodliwe skutki GMO - czyli masz urojenia. Ale jak ja nie widzę czegoś
    > czego nie ma, to twierdzisz że nie wiadomo czy wszystko widać (że nasza
    > wiedza nie pozwala nam zarobaczyć wszystko) - czyli w domyśle że jest coś
    > czego nie ma (nie widać), ale jest.

    przejedź się do USA to na własne oczy zobaczysz to co twierdzisz że nie
    ma:O)

    > Aminokwas to aminokwas. Kilka jakiś tam atomów połączonych w określony
    > sposób. podobnie zresztą białko. A co go produkuje to rzecz z drugorzędna.

    uświadomię cię że masz błache pojęcie w temacie, aminokwasy są najróżnijsze,
    ale tylko niekture są dla człowieka dobre, tak samo dla zwierząt:O)
    modyfikacje genetyczne powodują tworzenie aminokwasów nie istniejących w
    przyrodzie, nowych tworów obcych, takie sztuczne aminokwasy są albo
    rozpoznawalne przez organizmy jako ciałą obce, albo tworzy się z nich
    nienaturalne białka, białka mutanty, czy znaczenie mutantuf też ci muszę
    tłumaczyć?

    w każdym razie zmierzałem do tego że wystarczy jeść porzywienie GMO a samemu
    stajesz się GMO, to fakt niezaprzeczalny, obiły mi się o uszy również
    badania mwiące że GMO również modyfikuje geny a kto wie co jeszcze:O(

  • 32. Data: 2009-12-08 12:14:09
    Temat: Re: kodeks zywnosci
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Szymon von Ulezalka" napisal:
    > tzn miesko jednej swini jest ok, ale jednoczesnie miesko takiej samej
    > swini- jest be?

    klonowana swinia nie jest taka sama swinia, gdybys zainteresowal sie temtem
    to bys o tym wiedzial, a klonowaniem jest tylko z nazwy:O)

    > naprawde nie rozumiem czemu ludzie sie boja jesc genetycznie
    > modyfikowanej zywnosci... robimy tak od wiekow (hint: uprawa roslin i
    > hodowla zwierzat domowych)

    wez no nie rozsmieszaj, GMO to nowa technologia, co ty pitolisz o
    wiekach?:O)

  • 33. Data: 2009-12-08 12:51:21
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 8, 1:14 pm, "Papa Smurfs" <P...@z...eu> wrote:

    > wez no nie rozsmieszaj, GMO to nowa technologia, co ty pitolisz o
    > wiekach?:O)

    Pfff to Ty pitolisz.

    Ludzie od wiekow genetycznie modyfikuja zarowno zwierzeta jak i
    rosliny. Roznica jest tylko w samej procedurze. Obecnie robi sie to na
    poziomie laboratorium gdzie mozna wybrac odpowiedni gen i "dopiac" go
    do puli genow - dajmy na to - pomidora.

    Kiedys robilo sie to "na oko" krzyzujac rozne gatunki/rasy roslin/
    zwierzat. Takim przykladem [najbardziej znanym] jest np. muł :)

    Jak inaczej nazwac - jesli nie genetyczna modyfikacja zwierzat - takie
    krzyzowanie odpowiednich osobnikow psow zeby uzyskac np. pudla,
    goldena czy amstafa? :)

  • 34. Data: 2009-12-08 12:59:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BK napisał(a):

    > Jak inaczej nazwac - jesli nie genetyczna modyfikacja zwierzat - takie
    > krzyzowanie odpowiednich osobnikow psow zeby uzyskac np. pudla,
    > goldena czy amstafa? :)

    A w świecie roślinnym np "szczepienie" drzewek ;)

    j.

  • 35. Data: 2009-12-08 14:04:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Papa Smurfs pisze:

    > uświadomię cię że masz błache pojęcie w temacie, aminokwasy są
    > najróżnijsze,

    żebyś mógł mnie uświadomić musiałbym ci wierzyć. A wolę wierzyć temu
    profesorowi z tej audycji radiowej.

    --
    @2009 Johnson

  • 36. Data: 2009-12-08 15:06:47
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Johnson" napisał:
    > żebyś mógł mnie uświadomić musiałbym ci wierzyć. A wolę wierzyć temu
    > profesorowi z tej audycji radiowej.

    w pełni cię rozumiem, mam tylko nadzieję że wiekszość populacji nie jest
    takimi naiwnikami, jestem optymistą chyba:O(