  • 1. Data: 2002-09-11 20:59:43
    Temat: kiedy zatrudnic adwokata?
    Od: "Ewa" <n...@w...pl>

    Sprawa o alimenty trwa od lutego, w pazdzierniku ma byc ostatnia rozprawa.
    Od poczatku sedzina traktuje mnie jakbym to ja calemu zlu byla winna (bo ja
    domagam sie czegokolwiek od ojca dziecka, ktory w ogole sie synem nie
    interesuje).
    Wlasciwie wydawac by sie moglo ze to ja sadze sie z pania sedzina... ale nie
    o tym chcialam.
    Mam wrazenie ze wyrok bedzie mnie nie satysfakcjonujacy (z sugestii W.Sadu
    wynika) wiec mam zamiar poprosic o pomoc adwokata.
    Tyle ze nie wiem czy teraz, na ostatnia rozprawe, czy dopiero potem skladac
    jakies odwolania itd.
    Chodzi mi o to co bedzie skuteczniejsze i czy np. po ustaleniu jakiejs
    wysokosci alimentow przy odwolaniu mozna np. podniesc tylko o jakas tam
    kwote, czy procent tej wyjsciowej, czy mozna zadac dowolnej nowej sumy.
    Prosze o porade i dziekuje z gory

    pozdrowienia

    Ewa

  • 2. Data: 2002-09-12 06:00:15
    Temat: Odp: kiedy zatrudnic adwokata?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Ewa <n...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:9...@a...krakow.dialup.inetia.
    pl...
    > Od poczatku sedzina traktuje mnie jakbym to ja calemu zlu byla winna (bo
    ja
    > domagam sie czegokolwiek od ojca dziecka, ktory w ogole sie synem nie
    > interesuje).

    trudno ocenić mi sytuacja ponieważ nie wiadomo o ile wnioskowałaś być może
    to wygórowana kwota ...kwestia ineteresowania się synem a wysokość alimentów
    to dwie różne sprawy...nawet biologiczny ojciec nie musi sie dzieckiem
    interesować jednak to go nie zwalnia od obowiązku alimentacyjnego...

    > Wlasciwie wydawac by sie moglo ze to ja sadze sie z pania sedzina... ale
    nie
    > o tym chcialam.

    być może chce Cie naprowadzić na właściwy tor ...

    > Mam wrazenie ze wyrok bedzie mnie nie satysfakcjonujacy (z sugestii W.Sadu
    > wynika) wiec mam zamiar poprosic o pomoc adwokata.

    adw.może przystąpić do sprawy w każdym momencie...ale w powyższym opisie
    wydaje mi się,że jest zbyteczny skoro ma być publikacja wyroku...

    > Tyle ze nie wiem czy teraz, na ostatnia rozprawe, czy dopiero potem
    skladac
    > jakies odwolania itd.

    po ogłoszeniu orzeczenia, możesz złożyć wniosek o odpis wyroku z
    uzasadnieniem w term.7 dni po otrzymaniu bedzie miała 14 dni na wniesienie
    apelacji w której opiszesz z czym sie nie zgadzasz dlaczego...i co
    proponujesz...

    > Chodzi mi o to co bedzie skuteczniejsze i czy np. po ustaleniu jakiejs
    > wysokosci alimentow przy odwolaniu mozna np. podniesc tylko o jakas tam
    > kwote, czy procent tej wyjsciowej, czy mozna zadac dowolnej nowej sumy.

    mam wrażenie,że twoje decyzje o wysokości alimentów zmieniają sie co pare
    dni... ty masz domagać się alimentów po wyliczeniu kosztów utrzymania
    małoletniego dziecka a nie od " widzi mi sie "

    Sandra