  • 1. Data: 2002-09-11 20:50:02
    Temat: Prawo autorskie i wspolwlasnosc kodu
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam,

    Mam pytanie dotyczace polskiego prawa autorskiego.

    Czy jest mozliwe, by dwie firmy (lub firma i osoba prywatna) wspolnie
    finansujac (np. po 50%) prace nad stworzeniem pewnego programu komputerowego
    mialy takie same prawa do wykorzystania kodu tego programu w przyszlosci? Jak
    to wyglada z punktu widzenia praw autorskich? Co wtedy z zyskami plynacymi z
    bezposredniego wykorzystania tego kodu jak i z wykorzystania go jako bazy dla
    innych programow (tzn. jak te zyski dzielic)?

    Wiem, ze takie umowy zawiera sie np. w USA.

    Dziekuje,
    Jan Turbot

  • 2. Data: 2002-09-17 13:37:50
    Temat: Re: Prawo autorskie i wspolwlasnosc kodu
    Od: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl>

    Pięknego dnia 11 Sep 2002 22:50:02 +0200, j...@p...onet.pl
    cichutko powiedział o:

> [...]
    >innych programow (tzn. jak te zyski dzielic)?
    >
    >Wiem, ze takie umowy zawiera sie np. w USA.

    Ustawa z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    (nowelizacja Dz. U. 2000 r. nr. 80, poz. 904, z 2001 r. Nr. 128, poz.
    1402)
    Rozdział 2, art. 9 i 10
    do ściągnięcia z strony www.sejm.gov.pl.

    A w skrócie - tak jest możliwe.