  • 1. Data: 2008-09-22 06:15:15
    Temat: duplikat dokumentu
    Od: "argonn" <a...@v...pl>

    Witam grupę,
    mam pytanie- czym zasadniczo duplikat różni sie od kopii.
    Moja praca polega między innymi na wystawianiu rachunków za media i mam
    możliwoœć wybrania z dostepnych opcji własnie takiej formy. Do tej pory
    klientowi który przychodził do firmy i prosił o wystawienie np. zaległego
    rachunku wystawiałem duplikat. A co z kopiš ?

    Pozdrawiam,
    Argonn

  • 2. Data: 2008-09-22 07:37:59
    Temat: Re: duplikat dokumentu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 22 Sep 2008 08:15:15 +0200, argonn napisał(a):

> [...]
    > wybrania z dostepnych opcji własnie takiej formy. Do tej pory klientowi
    > który przychodził do firmy i prosił o wystawienie np. zaległego rachunku

    A więc chodzi ci o nie o "jakiś dokument" a o fakturę.

    "Kopia faktury" to nie jest kopia, tylko tak naprawdę drugi (a czasami
    także trzeci, czwarty....) egzemplarz oznaczony słowem "KOPIA" i
    pozostający u wystawcy faktury.

    "Duplikat faktury" to jest dokument wydawany nabywcy usługi, który np
    zgubił, nie dostał itp pierwszego oryginału. Duplikat musi być oznaczony
    słowem "DUPLIKAT" i zawierać zarówno datę wystawienia oryginału jak i date
    wystawienia duplikatu.

    Więc jesli klient przychodzi i chce coś dostać, to sprawdzasz czy już był
    wyastawiony oryginał. Jeśli nie to go wystawiasz, jesli tak to drukujesz
    duplikat. Oryginał może być wystawiony tylko raz.

  • 3. Data: 2008-09-25 18:23:56
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Mon, 22 Sep 2008 08:15:15 +0200, argonn napisał(a):

    Tak troche w tym temacie, a troche poza: Zdaje się notariusze produkują
    "ODPIS" .

    było w prasie niedawno i w TV gadali, że grupy przestępcze często produkują
    fałszywy oryginał jakiegoś dokumentu idą do notariusza, notariusz
    poświadcza kopię za zgodność z 'oryginałem' i z tą kopią grupy przestępcze
    chodzą i czerpią korzyści materialne.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://tiny.pl/85vd