  • 1. Data: 2008-09-21 21:17:30
    Temat: instalacja ogrzewacza (c.w.u.) gazowego - aspekt prawny
    Od: "tango" <t...@g...pl>

    Proszę o poradę w następującej sprawie:

    mam małe mieszkanie tzw. kawalerka z c.w.u. z elektrycznego boilera. Chcę
    wymienić instalację ogrzewczą na gazową. Przestudiowałem przepisy rozp.
    min. "w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i
    ich usytuowanie.",
    łazienka spełnia warunki kubatury do instalacji urządzenia z otwartą komorą
    spalania jak i oczywiście z zamkniętą. W łazience są przewody spalinowe.

    I tu pytania:
    - czy oprócz kubatury łazienki są jeszcze inne wymagania względem mieszkania
    warunkujące możliwość instalacji urządzenia gazowego w łazience? np.
    kubatura mieszkania, a nie tylko łazienki? (nie znalazłem tego w w/w rozp.)

    - czy chcąc zainstalować ogrzewacz z zamkniętą komorą spalania spółdzielnia
    może mi odmówić dostępu do komina, w który chciałbym "wepchnąć: przewód do
    piecyka?

  • 2. Data: 2008-09-22 06:17:10
    Od: "Ajgor" <a...@m...pl>

    Użytkownik "tango" napisał w wiadomości news:gb6dl6$rrg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > - czy chcąc zainstalować ogrzewacz z zamkniętą komorą spalania
    > spółdzielnia może mi odmówić dostępu do komina, w który chciałbym

    Pomieszczenie musi byc przewietrzane, czyli musi miec okno, a w kominie
    bedziesz musial zainstalowac wklad kominowy z blachy kwasoodpornej. Coś
    takiego:

    http://www.kominy.krakow.pl/systemspu.html

    Podłączenie z pieca do komina nie moze miec wiecej niz dwa kolanka.

  • 3. Data: 2008-09-22 14:37:46
    Od: ".A r t u r." <onet_mekar{beztego}@poczta.onet.pl>

    tango pisze:
    > Proszę o poradę w następującej sprawie:
    >
    > mam małe mieszkanie tzw. kawalerka

    - instalacja gazowa musi odpowiadać zapotrzebowaniu pieca na gaz