  • 1. Data: 2007-12-14 09:47:12
    Temat: Zwrot towaru zakupionego w Vobis
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Czesc,
    kupilem 11.12.2007 zasilacz uniwersalny do Notebooka. Mam fakture.
    Okazalo sie, ze w/w nie doladowuje mi baterii do konca - sprawdzilem
    miernikiem - przy ustawieniu napiecia wyjsciowego na 18V - faktyczne
    napiecie skacze od 17.3 do 19.2 V. Towar nie nadaje sie do uzywania -
    boje sie o spalenie komputera albo uszkodzenie baterii. Napisalem do
    Vobis i odpowiedzieli mi, ze moga wymienic na inny model - innego
    producenta a zwrotu nie przyjma. Zaplacilem za to cos 129 zl brutto. Mam
    zamiar zamowic oryginalny zasilacz, chociaz wiaze sie to z duzo
    wiekszymi kosztami. Czy mam prawo oddac ten zasilacz, mimo, ze nie
    kupilem go przez Net tylko w sklepie firmowym?
    --
    Reseller

  • 2. Data: 2007-12-14 11:41:29
    Temat: Re: Zwrot towaru zakupionego w Vobis
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Reseller" <r...@o...pl> wrote
    > Okazalo sie, ze w/w nie doladowuje mi baterii do konca - sprawdzilem
    > miernikiem - przy ustawieniu napiecia wyjsciowego na 18V - faktyczne
    > napiecie skacze od 17.3 do 19.2 V.

    A jakie parametry gwarantuje producent np. w instrukcji?

  • 3. Data: 2007-12-14 11:41:36
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.12.2007 Reseller <r...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > wiekszymi kosztami. Czy mam prawo oddac ten zasilacz, mimo, ze nie
    > kupilem go przez Net tylko w sklepie firmowym?

    Nie masz prawa. Natomiast masz prawo reklamować go w związku z
    niezgodnością z umową.

    P.S. A jesteś pewny, że napięcie nie może sobie lekko pływać? Weź jakiś
    oryginalny zasilacz i sprawdź...
    --
    Samotnik
    Kosmetyki: http://www.pachnidelko.pl/

  • 4. Data: 2007-12-14 11:44:58
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Samotnik pisze:
    > P.S. A jesteś pewny, że napięcie nie może sobie lekko pływać? Weź jakiś
    > oryginalny zasilacz i sprawdź...

    Mysle, ze stabilne 17.3 lub 19V nie byloby problemem. Chyba bardziej
    winne sa skoki. Nie wiadomo jak narastaja. Jesli sa to piki to moga
    zdestabilizowac prace urzadzenia. To tak na marginesie :)

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 5. Data: 2007-12-14 17:04:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 14.12.2007 MarcinJM <m...@i...pl> napisał/a:

    > Mysle, ze stabilne 17.3 lub 19V nie byloby problemem. Chyba bardziej
    > winne sa skoki. Nie wiadomo jak narastaja. Jesli sa to piki to moga
    > zdestabilizowac prace urzadzenia. To tak na marginesie :)

    Piki a pływanie napięcia to dwie różne sprawy. :)

  • 6. Data: 2007-12-14 18:16:47
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    zasilacz- sprawny ma prawo mieć inne napięcie od nominalnego- w
    zaleznosci od obciazenia.
    NIe wiem jakie są normy wahania napięcia dopuszczalne- bo tylko to moze
    być wyznacznikiem czy masz sprawny nie.

  • 7. Data: 2007-12-14 18:47:39
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Reseller pisze:

    Mialem swoj komputer w sklepie i mimo, ze na moim oryginalnym zasilaczu
    bylo napiecie 18,5V i 4,9A to ekspedient sprzedal mi zasilacz ktory ma
    mozliwosc ustawienia 18, 19 itd V a maksymalny prad 6A. Ale ten zasilacz
    nie doladowuje mi baterii do maksa. Sprzedawca twierdzil, ze bedzie OK.
    A nie jest.

    --
    Reseller

  • 8. Data: 2007-12-14 19:37:43
    Od: Al <s...@u...to.interia.i.to.tez.pl>

> [...]
    > mozliwosc ustawienia 18, 19 itd V a maksymalny prad 6A. Ale ten zasilacz
    > nie doladowuje mi baterii do maksa. Sprzedawca twierdzil, ze bedzie OK.

    Tak zupełnie na marginesie - za proces ładowania odpowiada nie zasilacz,
    a elektronika siedząca w baterii / notebooku. Więc jeśli coś jest nie
    tak z ładowaniem, to winny jest komputer, nie zasilacz.

    Ak

  • 9. Data: 2007-12-14 21:55:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.12.2007 Al <s...@u...to.interia.i.to.tez.pl> napisał/a:
    > Tak zupełnie na marginesie - za proces ładowania odpowiada nie zasilacz,
    > a elektronika siedząca w baterii / notebooku. Więc jeśli coś jest nie
    > tak z ładowaniem, to winny jest komputer, nie zasilacz.

    Ta elektronika jakby na to nie patrzeć korzysta z zasilania a jemu
    zasilanie jak to ktoś ładnie okreslił "pływa". Nie znam się na tym za
    bardzo, ale niech układ kontroli ładowania tych aku jest zalezny od
    przyłożonego napięcie (zwykle rośnie, czym bardziej naładowany, prawda?) i
    wyłącza proces ładowania np. przy 18.5V. To co się stanie jeśli taki
    zasilacz da np. przez 5 min 18.8V?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2007-12-15 19:57:26
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Al pisze:

> [...]
    > a elektronika siedząca w baterii / notebooku. Więc jeśli coś jest nie
    > tak z ładowaniem, to winny jest komputer, nie zasilacz.

    Na oryginalnym zasilaczu, w ktorym zlamala mi sie wtyczka wszystko bylo
    OK. Wiec chyba nie jest to do konca zalezne od elektroniki baterii w
    komputerze.

    --
    Reseller