  • 1. Data: 2006-02-22 09:03:01
    Temat: Zwrot materiałow w formie elektronicznej
    Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl>

    Mam pytanie dotyczące praw autorskich.
    Pracuję w placówce naukowej. Jedną z form naszej działalności jest
    wydawanie materiałów naukowych. Ja się zajmuję składem tych
    materiałów.
    Część rzeczy oddawalismy do składu na zewnątrz, czyli składała to
    firma, która wszystko (to co ja złożyłam również) drukowała.
    W tej chwili współpraca się zakończyła, powiedzmy, dość nagle.
    Moja szefowa zrobiła listę rzeczy, które firma zewnętrzna powinna nam
    zwrócić - m.in. reklamy do naszego czasopisma, klisze i to co u nich
    było składane.
    Owe zewnątrz klisze i reklamy oddało, a materiałów elektronicznych
    (wizytówke, ulotek i, co najważniejsze, kilku książek), powiedziało,
    że nie odda, BO NIE.

    Pytanie:
    Czy mamy mozliwość wyegzekwowania naszych materiałów, chociaż w formie
    PDFów (plików zamknietych)? Czy obca firma ma prawa do naszych
    materiałów i ma prawo ich nie oddać, podpierając się prawami
    autorskimi do layoutu, projektu graficznego i składu?

    Na wszystko są faktury (skład+druk). (c) jest na Fabrykę, w
    ważniejszych publikacjach wpisany w stopkę redakcyjną. Niektóre
    materiały były na licencjach -- polskie wersje testów i materiałów
    naukowych. Tego też nie możemy wydobyć.
    Między Fabryką, a owym zewnętrzem nie było żadnej pisemnej umowy. Z
    następną firmą już bedzie.

    --
    .:: JID:s...@j...org ::.