  • 1. Data: 2010-03-01 13:17:47
    Temat: Zerwanie umowy najmu
    Od: askgb <a...@j...com.pl>

    Proszę o radę.
    Wynajęłam mieszkanie na początku lutego b.r. Dostałam kaucję 1000zł i
    czynsz za luty 1500zł. Umowa jest na czas nieokreślony z
    jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia z dodatkowym zastrzeżeniem, że w
    przeciągu pierwszych 3 miesięcy od zawarcia umowy żadna ze stron jej nie
    wypowie.
    Po miesiącu tj. 27 lutego lokatora poinformowała mnie, że rezygnuje.
    Dała mi wybór. Albo rozstajemy się dzisiaj (1 marzec) i oddaję jej
    kaucję po odliczeniu opłat, albo będzie mieszkać do 17 marca a czynsz za
    ten okres pokryje kaucja. Lokatorka odmawia zapłaty czynszu za marzec i
    rozliczenia kaucji po okresie wypowiedzenia.

    Z jednej strony chciałabym jak najszybciej zakończyć współpracę z tak
    nieodpowiedzialną osobą. Jeśli odbiorę dziś klucze i oddam kaucję to czy
    mogę drogą sądową dochodzić niewywiązania się z umowy najmu?
    Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-01 13:22:21
    Temat: Re: Zerwanie umowy najmu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    askgb pisze:
> [...]
    > jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia z dodatkowym zastrzeżeniem, że w
    > przeciągu pierwszych 3 miesięcy od zawarcia umowy żadna ze stron jej nie

    A może podaj tekst całej umowy?

  • 3. Data: 2010-03-01 13:42:02
    Od: askgb <a...@j...com.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A może podaj tekst całej umowy?

    Niestety, nie mam jej przy sobie.

  • 4. Data: 2010-03-01 17:25:48
    Od: fanfaran <l...@v...pl>

    W dniu 2010-03-01 14:17, askgb pisze:
> [...]

    > nieodpowiedzialną osobą. Jeśli odbiorę dziś klucze i oddam kaucję to czy
    > mogę drogą sądową dochodzić niewywiązania się z umowy najmu?

    Bierz szybciutko kasiore, odbierz klucze i ciesz sie ze tak
    bezproblemowo lokator chce opuscic mieszkanie

  • 5. Data: 2010-03-02 14:48:57
    Od: GK <g...@g...pl>

    fanfaran pisze:

    > Bierz szybciutko kasiore, odbierz klucze i ciesz sie ze tak
    > bezproblemowo lokator chce opuscic mieszkanie

    Tylko wcześniej sprawdz stan liczników, rachunki za telefon itp. aby
    potem nie było niespodzianek.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz