  • 1. Data: 2012-04-11 21:25:31
    Temat: Zasiedzenie
    Od: "Geno" <g...@g...zmyla>

    Mam takie pytanie o zasiedzenie nieruchomości.
    Jest sobie właściciel kawałka gruntu X. Grunt X nabył np.10 lat temu, Na
    kawałku tego gruntu X inna osoba (sąsiad) przetrzymuje jakieś swoje rupiecie
    uważając, że ten grunt jest jej. Po roku ów sąsiad przetrzymujący na gruncie
    X swoje rupiecie sprzedaje swój przyległy grunt nowemu właścicielowi Y,
    który nadal na gruncie X przetrzymuje swoje rupiecie.
    Mija kolejne 10 lat od momentu nabycia przez właściciela Y gruntu
    przyległego do spornego gruntu X. Czy właściciel Y może zabrać grunt X przez
    zasiedzenie? korzysta z niego 10 lat, a przed nim poprzedni właściciel
    korzystał z niego też 10 lat. Czy zasiedzenie dotyczy więc właściciela
    bieżącego czy poprzedniego również?

    --
    Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl"

  • 2. Data: 2012-04-11 22:05:01
    Temat: Re: Zasiedzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2012, Geno wrote:

> [...]
    > kawałku tego gruntu X inna osoba (sąsiad) przetrzymuje jakieś swoje rupiecie

    A ma do tego jakies podstawy?
    Idzie do "dobra wiarę" (lub przeciwnie - zła), co w tym przypadku ma
    odwzorowanie w przepisie.

> [...]
    > korzysta z niego 10 lat, a przed nim poprzedni właściciel korzystał z niego
    > też 10 lat. Czy zasiedzenie dotyczy więc właściciela bieżącego czy

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 176.
    § 1. Jeżeli podczas biegu zasiedzenia nastšpiło przeniesienie
    posiadania, obecny posiadacz może doliczyć do czasu,
    przez który sam posiada, czas posiadania swego poprzednika.
    Jeżeli jednak poprzedni posiadacz uzyskał posiadanie nieruchomoœci
    w złej wierze, czas jego posiadania może być doliczony
    tylko wtedy, gdy łšcznie z czasem posiadania obecnego posiadacza
    wynosi przynajmniej lat trzydzieœci.
    ---

    W nagrodę czytasz cały KC ;)

    pzdr, Gotfryd