  • 1. Data: 2012-04-11 12:21:13
    Temat: Użytkowanie budynku bez zgłoszenia
    Od: "tadek" <...@n...pl>

    Budynek gospodarczy o powierzchni ok. 48m2 z dwoma stanowiskami na
    samochody osobowe, wybudowany na działce obok starego budynku mieszkalnego
    jest użytkowany od jesieni 2006r. bez zgłoszenia zakończenia budowy.
    Obecnie na terenie powiatu są prowadzone prace modernizacji ewidencji
    gruntów i budynków przez przedsiębiorstwo geodezyjno katograficzne .
    W związku z pracami firma prosi o podanie daty zakończenia budowy wszystkich
    budynków na terenie nieruchomości.
    Budynek gospodarczy był już kilka lat temu umieszczony na mapach w wydz.
    geodezi i kartografi, wykonanych na moje zlecenie w ramach przygotowania
    dokumentów do zgłoszenia zakończenia budowy.

    Czym grozi podanie ukończenia budowy (i użytkowania) z datą listopad 2006r.?
    Czy jest właściwa z powodu ew. kar i legalizacji użytkowania?
    Może jest lepsza inna data?

    Tadeusz

  • 2. Data: 2012-04-11 19:10:01
    Temat: Re: Użytkowanie budynku bez zgłoszenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tadek" <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czym grozi podanie ukończenia budowy (i użytkowania) z datą listopad
    > 2006r.?

    To przestępstwo z art. 91a pb

    > Czy jest właściwa z powodu ew. kar i legalizacji użytkowania?
    > Może jest lepsza inna data?

    Myślę, że to odpowiedni moment zasięgnięcia porady adwokata i grupa
    dyskusyjna nie jest tu najlepszym miejscem do dywagacji.