  • 1. Data: 2013-01-29 21:13:53
    Temat: Zapis w wezwaniu na rozprawe - jak to tlumaczyc?
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Jest w wezwaniu na rozprawę(jako pozwany) takie pouczenie a w nim takie
    zapisy:
    "Doręczając niniejszy odpis pozwu poucza się Pana (Panią) jako pozwanego
    (pozwaną), że w myśl art. 207 $2 k.p.c ma prawo:
    - wnieść odpowiedź na pozew w terminie 14 dni, w której zajmie stanopwisko
    co do żądania pozwu.W przypadku nie uznania żądania powodu (powodów) w
    całości lub części powinien złożyć wnioski dowodowe na potwierdzenie
    swojego stanowiska lub przedstawić swoje wnioski, twierdzenia i dowody na
    rozprawie.
    - W sprawach o rozwód, separację lub unieważnienie małżeńśtwa wnioski
    dowodowe powinny być składane na okoliczność, czy nastąpił trwały i zupełny
    rozkład pożycia małżeńskiego, ewentualnie z czyjej winy oraz czy w wyniku
    rozwodu nie ucierpi dobro małoletnich dzieci pochodzących z małżeństwa."

    Moje pytania brzmią następująco (zaznaczam, że chodzi o sprawę o rozwód -
    nie mój bynajmniej!:)
    - punkt drugi przeze mnie wspomniany wyjaśnia na jaką okoliczność można
    takie wnioski złożyć, ale...
    jeżeli chcę złożyć wniosek odnoszący się np. do wysokości sugerowanych
    przez powoda alimentów i sposobu ich wyliczenia, czy mogę to zrobić?
    - kiedy (w jakim momencie rozprawy) takie wnioski można złożyć?

    --
    Z pozdrowieniami
    i...@w...pl

  • 2. Data: 2013-01-30 00:56:42
    Temat: Re: Zapis w wezwaniu na rozprawe - jak to tlumaczyc?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ikaros30" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli chodzi o alimenty dla dziecka - bo tak zakładam - to to bedzie inna
    sprawa, niż rozwód. A zatem w sparwie o rozwód nie ma sensu takich
    wniosków dowodowych składać.

  • 3. Data: 2013-01-30 10:00:15
    Od: ikaros30 <i...@w...pl>

    Dnia Wed, 30 Jan 2013 00:56:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli chodzi o alimenty dla dziecka - bo tak zakładam - to to bedzie inna
    > sprawa, niż rozwód. A zatem w sparwie o rozwód nie ma sensu takich

    Ale pozew jest o rozwód i ustalenie alimentów. To będą oddzielne rozprawy?

    --
    Z pozdrowieniami
    i...@w...pl